خرید دام مازاد از دامدار با قیمت منصفانه برای جلوگیری از قاچاق

خرید دام مازاد از دامدار با قیمت منصفانه برای جلوگیری از قاچاق- تک نام پندار آریا

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور فرمودند: برای جلوگیری از قاچاق دام از کشور راه‌کارهایی همچون فعال‌سازی دامدار کارت و ارائه تسهیلات به دامداران، خرید داخلی دام با قیمت منصفانه، تحویل نهاده‌مدت‌دار و در نهایت تقویت صادرات عنوان کردند.

قاچاق دام

حناب آقای افشین صدر دادرس، درباره موضوع قاچاق دام و اینکه این امر موجب تاثیرپذیری آن در بازار عرضه خواهد شد؟ گفتند: عدم توانایی برخی دامداران در تامین نهاده‌ها و سایر هزینه‌های تولید باعث شده که گاهاً دام‌های مولد روانه کشتارگاه‌ها شود و بره‌های نر نیز توسط قاچاق‌چیان از کشور خارج شوند.

وی  با اشاره به اینکه با وارداتی که در کشور صورت می‌گیرد باید قیمت گوشت در بازار به تعادل برسد و برای رونق و حمایت از تولید باید برنامه‌ریزی‌ها به درستی اجرایی شود.

اقداماتی که باید صورت گیرد برای جلوگیری از قاچاق دام

آقای دادرس در پاسخ به این سوال که برای کاهش قاچاق گوسفند از کشور چه اقداماتی باید صورت گیرد؟ فرمودند: دلیل اینکه قاچاق در کشور رخ می‌دهد این است که برخی دامدارها توان نگهداری دام‌هایشان را ندارند. بنابراین در این زمان باید نقدینگی دامدار تقویت شود.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک با اشاره این موضوع که دامدار کارت باید فعال شود و در قالب این کارت به دامداران تسهیلاتی ارائه شود، فرمودند: این کارت در حال حاضر فعال نیست، زیرا گفته می‌شود که اعتباری برای آن وجود ندارد.

وی در ادامه سخنان خود ادامه دادند: دولت باید برای جلوگیری از قاچاق در کشور دام‌های مازاد را با قیمت منصفانه یعنی قیمت تمام شده با سود منطقی خریداری کند. همچنین بایستی نهاده مدت‌دار تحویل دامداران شود. یعنی به دامدار نهاده تعلق گیرد و چند ماه بعد پولش را پرداخت کند.

این فعال بخش خصوصی با بیان اینکه یکی دیگر از راه‌های جلوگیری از قاچاق از سرگیری صادرات است، ‌ افزود: در حال حاضر دام به صورت غیرقانونی از کشور خارج می‌شود که تنها سود آن‌ها به جیب عده‌ای قاچاقچی می‌رود. اگر بستر قانونی خروج دام از کشور فراهم شود قاچاق خود به خود کاهش می‌یابد و نکته مهم آنکه ارز نیز به کشور باز می‌گردد.

برای مطالعه کامل کلیک کنید.

۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *