نهاده برای مرغداران و دامداران طی سه روز تامین شود

آیا نهاده برای مرغداران و دامداران طی سه روز تامین خواهد شد؟-تک نام پندار آریا

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به مطالبه تولیدکنندگان دام و طیور استان برای تامین نهاده‌ها، فرمودند: تامین و توزیع این نهاده‌ها طی سه روز به طور جدی در دست اقدام است و تولیدکنندگان دام و طیور استان نگران نباشند.

جناب آقای محمدرضا قاسمی روز یکشنبه در استان سمنان، نشست قرارگاه امنیت غذایی در سالن جلسات شهید شاهی سازمان جهادکشاورزی استان، با بیان اینکه یکی از مطالبات اصلی و مورد درخواست مرغداران استان سمنان تامین سویا است، افزودند: پیگیری‌های لازم در این زمینه به صورت جدی در حال انجام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کردند: باید ظرف سه روز آینده بخشی از نیازهای مرغداران و پرورش‌دهندگان دام‌های شیری به کنجاله از طریق استفاده ظرفیت مجموعه‌های تولیدی داخل استان سمنان رفع شود و پیگیری‌های لازم نیز برای تامین این نهاده مهم در کنار آن صورت گیرد.

افزایش نیاز بازار در ماه محرم به مصرف گوشت مرغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، با اشاره به درپیش بودن ماه محرم و افزایش نیاز بازار در مردادماه و شهریورماه به مصرف گوشت مرغ، به ذخایر موجود مرغ منجمد در انبارهای استان سمنان نیز اشاره‌ و بیان کردند: با توجه به درپیش بودن ماه محرم و ایام سوگواری حسینی و افزایش تقاضاها برای گوشت مرغ در استان سمنان در این ایام، برای مرغ منجمد باید برآوردی داشت و نیاز استان به گوشت مرغ بررسی شود و بر اساس آن، برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

جناب آقای محمدرضا قاسمی اظهار داشتند: در خصوص ذرت یا سویا و دیگر نهاده‌های دامی مشکلاتی وجود دارد که این مشکلات به نوبت در حال پیگیری و رفع شدن است.

وی افزود: اگر متقاضیانی در استان سمنان وجود دارند که خرید ذرت انجام داده‌اند، اما ذرت به آن‌ها تحویل نشده است، می‌توان با توجه به وضعیت مناسب موجودی انبارها، ذرت لازم این متقاضیان به علت اینکه در فرایند تولید گوشت قرمز و گوشت مرغ مشکلی پیش نیاید به صورت امانی از طریق شرکت پشتیبانی امور دام استان سمنان به آنان تحویل شود و ضرورت دارد فرایندی برای این مساله پیش‌بینی شود.

توزیع مرغ تولیدی در داخل استان برای تثبیت قیمت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با تاکید بر لزوم حفظ گوشت مرغ منجمد موجود در انبارهای استان سمنان برای توزیع در بازارهای داخل این استان تصریح کردند: مرغ منجمد با توجه به نیازهای موجود باید برای مصرف داخل استان حفظ شود.

وی اضافه کرد: مرغ منجمد موجود در استان سمنان برای مصارف آینده به ویژه در زمان محرم باید در خود استان سمنان توزیع شود تا با جوجه‌ریزی مناسب انجام شده در ماه‌های اخیر، و طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته در آینده ثبات و تعادل در قیمت گوشت مرغ ایجاد شود.

جناب آقای محمدرضا قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به موضوع اجرای طرح توزیع امانی نهاده به بهره‌برداران دامی عشایری و روستایی استان در سال گذشته، بیان کردند: درخصوص اجرای طرح پرواربندی امانی برای عشایر و روستائیان استان، باید هر میزان نهاده مورد نیاز بهره‌برداران واجد شرایط در این بخش تأمین و به متقاضیان تحویل شود و می‌توان باکمک اتحادیه‌های دامی در شهرستان‌های استان این ظرفیت را توسعه داد.

بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار راس دام سبک و حدود ۱۰۰ هزار راس دام سنگین در استان سمنان وجود دارد.

استان سمنان ۴۹۹ واحد با ظرفیت ۱۴ میلیون و ۲۵۱ هزار و ۹۷۴ قطعه در بخش صنعت طیور دارد و از مجموع واحدهای فعال در زمینه صنعت طیور استان ۳۸۶ واحد مربوط به پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت ۹ میلیون و ۶۹۰ هزار و ۸۰۰ قطعه است.و نیاز استان به گوشت مرغ روزانه بین ۴۰ تا ۵۰ تن است.

برای مطالعه کامل کلیک کنید.

۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *