صدور کارت شناسایی برای دامداری‌ها تسهیل می‌شود

صدور کارت شناسایی برای دامداری‌های صنعتی و نیمه صنعتی تسهیل می‌شود- تک نام پندار آریا

طبق گزارش تهیه شده، مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان اردبیل فرمودند: بر اساس بخش‌نامه جدید، تمامی واحدهای دامداری استان باید دارای کارت شناسایی شده و بر همین اساس صدور کارت شناسایی برای واحدهای صنعتی و نیمه‌صنعتی تسهیل می‌شود.

جناب آقای یعثوب نژادمحمد روز شنبه در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزودند: افرادی که حائز شرایط برای اخذ و دریافت کارت شناسایی هستند مشکلی در دریافت کارت نخواهند داشت و آنهایی که فاقد پروانه واحدهای صنعتی و نیمه‌صنعتی هستند باید با مراجعه به سامانه مربوطه اطلاعات خود را ثبت کرده و نسبت به دریافت کارت شناسایی اقدام کنند.

وی رعایت فاصله اماکن دامی و صنایع وابسته به دام از سکونت‌گاه‌های رسمی را یکی از قوانین مخل کسب و کار عنوان کردند و فرمودند: براساس مصوبه وزارت جهاد کشاورزی برای یک واحد پرواربندی ۲۰۰ راسی هیچ مقرراتی در ارتباط با رعایت فاصله اعمال نشده ولی بر اساس مصوبه سازمان محیط زیست برای پرواربندی ۲۵۰ راسی ۱۰۰ متر و برای ۲ هزار و ۵۰۰ راسی ۴۰۰ متر فاصله با سکونت‌گاه‌ها در نظر گرفته می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل در ادامه فرمودند: هم نظام‌ مهندسی کشاورزی و هم اداره کل دامپزشکی استان دنبال این هستند که ضوابط محیط زیست در احداث واحدهای پرواربندی رعایت شود.

آقای نژادمحمد ادامه دادند: درگاه ملی مجوزها تنها مرجع رسمی و تحت مدیریت هیات مقررات‌زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار است و متقاضیان سرمایه‌گذاری می‌توانند با استفاده از این درگاه، از طریق اینترنت طی مدت زمان ۴۸ ساعت تا ۱۵ روز مجوز کسب و کار اخذ کنند.

مجوز

وی با اشاره به ارائه سه نوع مجوز خانگی ، صنفی و دستگاهی گفتند: فعالان اقتصادی می‌توانند بدون مراجعه حضوری و طی فرآیندی از قبل تعریف شده و صرف هزینه مشخص در دوره زمانی معین، با مراجعه به آدرس اینترنتی www.mojavez.ir وارد کارزار کسب و کار شده و با استفاده از این سایت، کسب و کار مورد نظر را جستجو و راهنمای دریافت آن را مطالعه و از شرایط و مدارک لازم نیز برای دریافت مجوز اطلاع یابند.

استان اردبیل قطب کشاورزی، دامداری و دامپروری کشور محسوب می‌شود به طوری که بخش اعظمی از اشتغال استان در این بخش بوده و تولید محصولات دامی و کشاورزی نقش عمده‌ای در اقتصاد استان دارد.

استان اردبیل دارای سه میلیون و ۹۰۰ هزار واحد دامی است و در ردیف ۱۰ استان برتر کشور در این زمینه قرار دارد.

هم‌اکنون در این استان ۶۰۰ واحد دامداری صنعتی فعال است که دارای ۱۳۵ هزار راس دام شیری صنعتی هستند.

علاوه بر این، ۳۷۵ واحد پرواربندی گوساله با ۵۵ هزار و ۶۸۴ راس دام، ۱۱۹ واحد پروار بندی بره با ۴۵ هزار و ۶۵۵ راس دام و نیز ۱۱ واحد گوسفند داشتی با ۶۷۰۰ راس دام در این استان فعال است.

همچنین یک هزار و ۲۰۰ واحد دامداری کوچک روستایی نیز در استان اردبیل با ۶۷ هزار راس دام فعال است.

ظرفیت این نوع دامداری‌ها در سایه حمایت‌های دولت در سال‌های اخیر بیش از دو برابر شده ولی این واحدهای دامداری برای افزایش بهره‌وری باید به واحدهای نیمه صنعتی و صنعتی تبدیل شوند.

برای مطالعه کامل کلیک کنید.

۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *