افزایش ۴۰ درصدی جوجه ریزی در استان یزد

افزایش جوجه در استان یزد-تک نام پندار آریا

طبق گزارش تهیه شده رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد در مصاحبه با خبرنگاران فرمودند: جوجه ریزی در استان یزد نسبت به سال گذشته رشد ۴۰ درصدی را داشته است.

جناب آقای حاتمی زاده  صبح روز ۱۵ آذر ماه در جمع اصحاب رسانه در برنامه گفتمان شبکه یزد اظهار کردند: میزان جوجه ریزی در هر دوره در استان یزد حدود سه میلیون قطعه است که این میزان جوجه ریزی ۴۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

وی، با اشاره به این‌که روزانه بیش از ۱۰۰ تا ۱۶۰ تن گوشت مرغ در استان یزد تولید می شودافزودند: میزان مصرف گوشت مرغ استان روزانه ۸۰ تن است که مازاد تولید به سایر استان‌ها می‌توان صادر شود. 

تامین نهاده

رئیس سازمان جهادکشاورزی با اشاره به این موضوع که هدف سازمان، تامین به موقع نهاده برای مرغداران برای تولید گوشت مرغ است، تصریح کردند: در کشور باید ۱۴۴ میلیون قطعه جوجه ریزی در هر دوره را داشته باشیم که این میزان امکان پذیر نیست و کمبود مرغ دربرخی از استان‌ها خواسته یا ناخواسته بر قیمت مرغ در یزد تاثیر گذار خواهد بود و بابرگزاری نشست‌هایی با مسئولان سایر استان‌ها به دنبال صادرات مازاد گوشت مرغ تولیدی استان در راستای حمایت از مرغداران استان نیز هستیم. 

آقای حاتمی زاده، به برنامه ریزی برای ذخیره سازی ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تن گوشت مرغ برای شب عید اشاره کردند و در خصوص آن فرمودند: برای تامین و گوشت مرغ و گوشت دام سنگین در استان یزد مشکلی نداریم. 

وی ادامه داد: برای شب عید و یک ماه بعد از آن و به طورکلی برای شش ماهه پیش رو در زمینه تامین گوشت قرمز ده هزار و ۵۰۰ تن گوشت نیاز داریم که طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته شده یک هزار تا یک هزارو ۵۰۰ تن آن از طریق واردات دام سبک وارداتی از سایر استان‌ها و خارج کشور برای تامین نیاز مردم استان یزد تدارک ببینیم.

برای مطالعه کامل کلیک کنید.

۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *