تا پایان آذرماه هیچ کمبودی در کنجاله سویا نخواهیم داشت

کمبود کنجاله سویا نداریم-تک نام پندار آریا

طبق گزارش تهیه شده توسط خبرنگاران، قائم مقام تجارت و تنظیم بازار وزیر جهاد کشاورزی اعلام کردند: در یک ماه اخیر سال جاری، بیش از ۴۰۰ هزار تن کنجاله در کشور توزیع و پخش شده است و تا پایان دی‌ماه طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته شده بیش از یک میلیون تن دیگر تامین می‌شود.

جناب آقای پیمان پاک فرمودند: در حال حاضر فقط موجودی در حال بارگیری شرکت پشتیبانی امور دام بیش از ۱۵۰ هزار تن کنجاله سویای ترخیص شده در بنادر است که علاوه بر این ۷۰ هزار تن کنجاله این شرکت در لنگرگاه آماده تخلیه و بیش از ۱۸۰ هزار تن کنجاله خشک وارداتی دیگر این شرکت نیز در مسیر بنادر ایران است.

وی در ادامه افزود: علاوه بر این بیش از ۱۰۰ هزار تن کنجاله تهاتر شده با نفت نیز در بندر امام خمینی(ره) در حال تخلیه و ترخیص است و بیش از ۱۰۰ هزار تن کنجاله دیگر نیز از محل تهاتر به سمت بنادر ایران در حال حرکت است و تا پایان آذرماه تخلیه می‌شود.

تامین کنجاله سویا توسط دولت و بخش خصوصی

به گفته وی، این حجم از کنجاله سویا فقط توسط دولت تامین شده اما بیش از ۴۰۰ هزار تن کنجاله خشک و دانه سویا هم توسط بخش خصوصی تامین شده که در حال تخلیه و ترخیص است.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی فرمودند: بنابراین تا پایان دی‌ماه سال جاری با همکاری اتحادیه‌ها و تشکل‌های مرتبط بیش از یک میلیون تن کنجاله بین واحدهای تولیدی دام و طیور توزیع می‌شود.

و همچنین این میزان توزیع در حالی صورت می‌گیرد که بنا بر اطلاعات موجود، میزان نیاز مصرف میانگین واحدهای تولیدی کشور ماهانه حداکثر ۳۸۰ هزار تن کنجاله است.

و در ادامه فرمودند: بنابراین با تمهیدات وزارت جهاد کشاورزی، طی ماه‌های آتی مازاد کنجاله هم خواهیم داشت که در صورت مازاد، ذخیره‌سازی در ذخایر راهبردی شرکت پشتیبانی امور دام صورت می‌گیرد.

برای مطالعه کامل کلیک کنید.

۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *