بازگشت کرونا در چین و اعلام وضعیت فوق العاده

کنترل کرونا در چین

در پایتخت و شهرهای بزرگ کشور چین به دلیل گسترش روزافزون ویروس کرونا، وضعیت فوق‌العاده اعلام شده و مقررات سخت‌تری وضع شده است.

خبرگزاری مهر به نقل از دویچه وله گزارش کرد: دولت چین در پی گسترش بیشتر ویروس کرونا در چین، به طور مرتب از مردم تست می‌گیرد و آنها را با شتاب بیشتری واکسینه می‌کند.

در شهر پکن چین وضعیت فوق العاده اعلام شده است و دولت چین از شهروندان خواسته است تا جای ممکن خانه را ترک نکنند. در یکی از محلات بزرگ پکن به نام شونی، میزان سرایت بیماری بالا است و «حالت جنگی» اعلام شده و برای تمام ۸۰۰ هزار نفر ساکنان این محله تست کرونا انجام شده است.

در محله دیگری به نام چائویانگ از ۲۳۴ هزار و ۴۱۳ نفر تست گرفته شده است که گفته می‌شود هیچ بیماری با جواب تست مثبت در میان آنها نبوده است. در واقع اهالی تنها با ارائه نتیجه تست خود می‌توانند محله را ترک کنند.

با وجود اینکه چین موفق شده تا حد زیادی کرونا را مهار کرده و تحت کنترل درآورد اما همچنان مواردی پراکنده در میان شهروندان مشاهده می‌شود.

به گفته رسانه‌های جمعی چین، مقام‌های بهداشتی این کشور درصدد هستند تا به ۵۰ میلیون نفر از گروه‌های حساس در برابر ویروس تا ماه فوریه که تعطیلات سال نو شروع می‌شود، واکسن بزنند.

تقاضای دولت چین از کارمندان این است که از اول ژانویه تا آغاز تعطیلات شهر را ترک نکنند. از همگان خواسته شده است که در این برهه زمانی از مسافرت خودداری ورزند.

برای مطالعه متن کامل خبر، اینجا را کلیک نمایید.

۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *