ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری در سال ۲۰۲۱

صید تجاری ماهیان خاویاری

یک مقام مسئول گفت: ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری برای سال ۲۰۲۱ در تصمیمی جدید از سوی کمیسیون حفاظت و بهره برداری بهینه از منابع زنده دریای خزر اتخاذ گردید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران گفت: در نشست مجازی اخیر این کمیسیون، بار دیگر ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری برای جلوگیری از انقراض این گونه ارزشمند آبزی توسط نمایندگان پنج کشور ساحلی دریای خزر به تصویب رسید.

مختار آخوندی افزود: از سال ۲۰۱۰، ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری در دریای خزر آغاز شده و قرار است کشورهای عضو کمیسیون حفاظت و بهره برداری بهینه از منابع زنده دریای خزر، آثار ممنوعیت صید این گونه ماهی را بررسی و نتایج را اعلام کنند.

وی با بیان این که صید تجاری ماهیان خاویاری در دریای خزر بر اساس این تصمیم همچنان قاچاق محسوب می‌شود، اظهار داشت: با متخلفان صید ماهیان خاویاری مطابق قانون برخورد می‌شود و مسئولیت آن برعهده‌ی نیروهای یگان حفاظت از منابع آبزیان سازمان شیلات و نیروهای دریایی و مرزبانی ناجا می‌باشد.

آخوندی درباره صید غیر مجاز ماهیان استخوانی در دریای خزر نیز گفت: متأسفانه در مورد ماهیان استخوانی صید غیر مجاز در استان‌های شمالی کشور صورت می‌گیرد و این به معنای مداخله در جیب صیادان تعاونی‌هایی است که با مجوز و در زمان‌های تعیین شده از سوی سازمان شیلات به امر صید می‌پردازند.

وی عواملی همچون درآمد کم، بیکاری و نبود شغل را از دلایل ورود برخی از افراد به رودخانه‌ها و دریای خزر برای صید غیر مجاز عنوان کرد.

برای مطالعه متن کامل خبر، اینجا را کلیک نمایید.

۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *