شناسایی اولین مورد ابتلا به ویروس جهش یافتۀ کرونا در ایران

ویروس جهش یافته کرونا در ایران

سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران روز سه‌شنبه اعلام کرد: اولین مورد ابتلا به «ویروس جهش‌یافته» کرونا در کشور کشف شد. وی از مردم درخواست کرد تا «وحشت نکنند» و صراحتا بیان کرد که «اوضاع تحت کنترل است».

طبق گزارش ایرنا، آقای نمکی گفت: «قرار بود اولین مواردی که از ویروس موتاسیون‌یافتهٔ انگلیسی در کشور شناسایی می‌شود، به مردم اعلام کنیم. متأسفانه اولین مورد کووید۱۹ موتاسیون‌یافته انگلیسی را، بعد از مدتها رصد، در یک هموطن که از انگلیس آمده بود، یافتیم. ای هموطن، در یکی از بیمارستان‌های خصوصی بستری بود و تست کووید۱۹ وی از نوع موتاسیون یافته تایید شد.»


وزیر بهداشت ایران در ادامه افزود: «خوشبختانه حال این بیمار خوب است. چون از روز نخست آگاه و هشیار بود و با تست پی‌سی‌آر مثبت به ایران آمده بود و خود را قرنطینه کرده بود، کسی از اطرافیان او به این ویروس مبتلا نشده و با غربالگری که از نزدیکان این بیمار انجام شد، هیچ موردی از این ویروس در فرد دیگری در کشور پیدا نشده است.»

نمکی ضمن تاکید بر این موضوع که ایشان تنها مورد مبتلا به ویروس جهش یافته‌ی کرونا هستند و هیچ مورد دیگری از فرد مبتلا به ویروس جهش‌یافتهٔ انگلیسی تاکنون در کشور شناسایی نشده است گفت: « حال این مریض خوب است و اگر هر مورد دیگری باشد، به سرعت به مردم و سازمان‌های تخصصی بین‌المللی اعلام می‌کنیم.»

برای مطالعه متن کامل خبر، اینجا را کلیک نمایید.

۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *