کشتار بیش از ۵ ملیون قطعه مرغ زنده در بوشهر با نظارت دامپزشکی

کشتار بیش از ۵ ملیون قطعه مرغ زنده در بوشهر با نظارت دامپزشکی- تک نام پندار آریا

طبق گزار تهیه شده در مصاحبه خود با مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر فرمودند: در پنج ماه گذشته نظارت بهداشتی – قرنطینه‌ای بر کشتار بیش از پنج میلیون قطعه مرغ زنده در استان بوشهر انجام شد.

جناب آقای مهدی تنگستانی مکان صبح روز یکشنبه در جمع خبرنگاران و به مناسبت هفته دولت اظهار کردند: استان بوشهر با دارا بودن بیش از دویست مرغداری فعال از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون بر تولید و پرورش بیش از پنج میلیون قطعه مرغ زنده کشتاری نظارت قرنطینه‌ای بهداشتی داشته است.

وی در ادامه سخنان خود اضافه کردند: طی پنج ماه گذشته، پنج میلیون و ۲۰۸ هزار و ۹۳۴ قطعه مرغ زنده کشتاری در قالب سه هزار و ۷۰۳ محموله، نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای صورت گرفته است.

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر تصریح کردند: برای جابجایی این محموله‌ها، گواهی حمل بهداشتی – قرنطینه‌ای به مقصد کشتارگاه‌های داخل و خارج استان پس از تأیید بهداشتی و سلامت از دامپزشک مرغداری، صادر شده و در کشتارگاه طیور پس از بازدید بهداشتی دامپزشک کشتارگاه از محموله ارسالی از مرغداری، اجازه کشتار داده شده است.

وی تاکید کرد: تمامی خودروهای حمل مرغ زنده از اداره کل دامپزشکی، کد بهداشتی حمل دارند و پس از تخلیه محموله مرغ، قفس‌ها و خودرو برای بارگیری مجدد، با مواد ضد عفونی کننده شستشو و ضدعفونی می‌شوند.

جناب آقای تنگستانی مکان افزودند: در حال حاضر همه گواهی حمل بهداشتی – قرنطینه‌ای مرغ زنده توسط دامپزشکان مرغداری‌ها با نظارت اداره کل دامپزشکی استان انجام می‌شود.

برای مطالعه کامل کلیک کنید

۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *