حمایت از طرح های زیست فناوری دام و طیور و بهداشت دامپزشکی

دام و طیور

تهران- ایرنا- ستاد توسعه زیست فناوری در راستای دستیابی به امنیت غذایی وجهش تولید در بخش کشاورزی، با انتشار دوفراخوان اعلام کرد از طرح‌های زیست فناوری دام و طیور وطرح های واکسن، دارو و بهداشت دامپزشکی حمایت می‌کند.

سید یحیی رهنمایی مدیرگروه تولید، تجاری سازی وبازار ستاد توسعه زیست فناوری چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا در خصوص این فراخوان ها بیان کرد:  هم اکنون کشور در خصوص امنیت غذایی، با استناد به  بخش های کشاورزی و باغبانی، دام و طیور و آبزیان، فرآوری وصنایع تبدیلی، افزودنی های غذایی، کنترل کیفیت و سلامت تولیدات از پتانسیل بالایی برخوردار است.

وی افزود: با تحقیق  در حوزه های مختلف مرتبط با امنیت غذایی، یک بوم امنیت غذایی ترسیم کرده ایم و عدد ارزبری  وارزآوری هر حوزه را حساب کرده ایم و با توجه به نتایج حاصله این فراخوان ها تنظیم شده و هر شرکت دانش بنیان و بخش خصوصی که بتوانند ورود کنند را حمایت می کنیم.

سید یحیی رهنمایی همچنین اضافه کرد: چنین فعالیتی فراسازمانی و برای کل کشور نیاز است بنابراین ستاد توسعه زیست فناوری در چارچوب همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت جهاد کشاورزی از ” تولید بار اول، توسعه مقیاس و توسعه بازار” محصولات در حوزه‌ دام و طیور و  واکسن، دارو و بهداشت دامپزشکی حمایت می کند.

رهنمایی گفت: شرکت های دانش بنیان و بخش خصوصی می توانند تا پایان آبانماه طرح های  پیشنهادی خود را  برای ارزیابی و دریافت حمایت به ایمیل  bioproducts@biodc.isti.ir ارسال کنند.

برای مطالعه متن کامل خبر، اینجا را کلیک نمایید.

۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *