بر باد رفتن سرمایه مرغدار با عدم توجه به سلامت طیور

مرغداری

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبورعسل و آبزیان اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: متأسفانه در ماه‌های گذشته به علت گرانی واکسن‌ها و محدودیت عرضه برخی از آن‌ها، استقبال مرغداران نسبت به واکسیناسیون کمتر شده است واین امر باعث به خطر افتادن سرمایه آنها می شود.

قاسم عجم، در روز چهارشنبه ۷ آبان به خبرنگاران رسانه‌های گروهی گفت: در شرایط کنونی، کلیدی ترین ابزار حفظ سرمایه در پرورش طیور کشور، واکسیناسیون است.

به گزارش ایسنا، وی عنوان کرد: تعدادی از بیماری‌های طیور در استان بومی شده و به نوبت در مناطق مختلف استان در حال شیوع هستند که کارآمد ترین روش برای در امان ماندن از خسارت‌های سنگین بروز بیماری، اجرای برنامه موثر واکسیناسیون است که بتواند بیماری‌های رایج را پوشش دهد.

قاسم عجم، رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبورعسل و آبزیان اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی همچنین توصیه کرد مرغداران از دامپزشک خود در خصوص برنامه واکسیناسیون متناسب با شرایط فعلی مشاوره بگیرند و آن را بطور کامل قطع نکنند.

وی افزود: در شرایط فعلی که افزایش قیمت نهاده‌ها باعث بالارفتن هزینه پرورش شده است، تدابیر کافی برای حفظ سرمایه توسط مرغداران اتخاذ شود.

برای مطالعه متن کامل خبر، اینجا را کلیک نمایید.

۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *