توسعه واحد‌های تولید دام و طیور دراردبیل

توسعه واحد های دام و طیور-تک نام پندار آریا

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، جناب آقای نادر تقی زاده در گفت‌وگو با خبرگزاران، اظهار کردند: در سالی که گذشت در راستای صدور پروانه بخش دام و طیور جهاد کشاورزی استان اردبیل کارنامه موفقی را کسب کرده است.

وی از افزایش ظرفیت واحدهای موجود و صدور ارتقای ظرفیت پروانه‌های بهره برداری ۳۰ واحد پرورش مرغ گوشتی در اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: این واحدها به ظرفیت ۴۰۶ هزار و ۲۹۰ قطعه موفق به کسب مجوز شده اند.

جناب آقای نادر تقی زاده فرمودند: طبق آمار گرفته شده، یک واحد پرورش مرغ مادر گوشتی به ظرفیت ۴۵ هزار و ۷۲۰ قطعه، دو واحد پرورش مرغ تخمگذار به ظرفیت ۷۱ هزار و ۶۰۰ قطعه و یک واحد پرورش گاو شیری به ظرفیت ۳۸ رأس مولد شامل ۷۶ رأس کل گله افزایش یافته است.

صدور مجوز

آقای تقی زاده صدور مجوز توسعه‌ای در این واحدها را یادآور شد و بیان کردند: برای واحدهای موجود و دارای پروانه بهره برداری ۲۹ مورد مجوز توسعه واحد پرورش مرغ گوشتی به ظرفیت ۷۰۹ هزار و ۲۲۴ قطعه، دو مجوز توسعه واحد پرورش مرغ مادر گوشتی به ظرفیت ۱۵۳ هزار و ۶۸۸ قطعه و دو مورد مجوز توسعه واحد گوساله پرواری به ظرفیت ۲۶۹ رأس صادر شده است.

وی از صدور مجوز برای توسعه سه واحد پرواربندی بره به ظرفیت ۲۴۳ رأس خبر داد و فرمودند: یک مورد مجوز توسعه واحد پرورش گوسفند داشتی به ظرفیت ۲۰۰ رأس نیز در همین راستا صادر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل جناب آقای تقی زاده تغییر شاخص فعالیت‌ها را در این حوزه یادآور شد و فرمودند: دو مورد پروانه بهره برداری صادره به واحد پرورش مرغ تخمگذار به ظرفیت ۱۰۱ هزار و ۲۸۰ قطعه مربوط به تغییر کاربری از واحد پرورش مرغ گوشتی به ظرفیت ۷۴ هزار قطعه نیز صادر شده است.

صدور پروانه

آقای تقی زاده توسعه واحدهای پرورش دام و طیور در اردبیل را از سیاست‌های اصلی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل برشمرد و تصریح کردند: در بخش صدور پروانه‌های بهره برداری در واحدهای پرورش مرغ گوشتی سه مورد به ظرفیت ۶۳ هزار و ۱۴۲ قطعه به منظور تغییر کاربری از واحد پرورش بوقلمون گوشتی به ظرفیت ۱۸ هزار قطعه انجام شده است.

آقای تقی زاده از تغییر کاربری واحد پرورش مرغ تخمگذار به ظرفیت بالغ بر ۱۷ هزار به ۳۰ هزار قطعه را از اقدامات شاخص حوزه دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی اعلام کرد و فرمودند: همچنین مجوز تغییر کاربری واحد پرورش نیمچه بومی از ۱۰ هزار قطعه به ۱۹ هزار و ۱۲۵ قطعه نیز صادر شده است.

اولویت سازمان درسال جاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فرمودند:یکی دیگر از اولیت‌های سازمان، تولید نوسازی و بهسازی واحدهای پرورش دام در اردبیل در راستای افزایش بهره وری و تولید دانست و اظهار کردند: در سال گذشته یک مورد مجوز بهسازی و نوسازی واحد پرورش مرغ تخمگذار به ظرفیت ۲۰ هزار قطعه، سه مورد مجوز بهسازی و نوسازی واحد پرورش مرغ گوشتی به ظرفیت ۹۲ هزار قطعه و یک مورد مجوز بهسازی و نوسازی واحد گوساله پرواری به ظرفیت ۲۰۰ رأس صادر شده است.

برای مطالعه کامل کلیک کنید.

۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *