استان سمنان رتبه اول کشور در تنوع تولید داروهای دامی

تولید داروهای دامی در سمنان- تک نام پندار آریا

طبق گزارش تهیه شده خبرنگاران با جناب آقای محمدرضا حسینی فرمودند: ۱۵ کارخانه تولید داروهای دامی و انواع مکمل‌های معدنی در استان وجود دارد و این استان با تولید ۴۶۰ قلم انواع داروی دام و طیور ۸۵ درصد نیاز کشور را تامین می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان ادامه دادند: مبارزه با بیماری‌های دامی، مبارزه، کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری‌های مشترک دام و انسان و کنترل و تضمین بهداشتی فرآورده‌های خام دامی مانند شیر، گوشت، عسل، تخم‌مرغ از جمله وظایف دامپزشکی است.

وی در ادامه فرمودند: از یک هزار و ۶۰۰ عامل بیماری‌زا شناخته شده در جهان، بیش از ۸۴۰ عامل بین انسان و دام مشترک است.

این مسئول ابراز کرد: استان سمنان دارای ۵۰۸ مزرعه پرورش انواع طیور از جمله مرغ گوشتی، تخمگذار و اجداد با ظرفیت ۱۵ میلیون قطعه تولید در هر دوره، یک میلیون و ۶۰۰ هزار راس دام سبک و ۸۰ هزار راس ظرفیت اسمی دام سنگین است که ۶۵ درصد جمعیت دام سبک این استان مربوط به عشایر است.

تولید گوشت قرمز و گوشت مرغ

وی افزود: طبق گزارش‌ها ۳۰‌ هزار تن گوشت قرمز، ۵۰ هزار تن گوشت مرغ و ۱۷۴ هزار تن شیر سالانه در این استان تولید می‌شود و دامپزشکی صیانت از تولید و اشتغال با مراقبت از سلامت دام در این بخش را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی و تاکید بر برون سپاری خدمات و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در پیشبرد کارها، افزودند: صیانت از تولید و اشتغال با برون‌سپاری خدمات در اداره‌کل دامپزشکی استان سمنان پیگیری می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان فرمودند: توجه به آموزش و اطلاع‌رسانی به جمعیت بهره‌بردار از اولویت‌های این اداره‌کل است، چرا که آگاهی بیشتر به حفظ بهداشت ، پیشگیری و کنترل بیماری‌ها کمک می‌کند.

به گفته این مسئول، ۲۴۰ دوره آموزشی و ترویجی و بیش از پنج هزار و ۹۵۲ نفرروز دوره آموزشی درباره بیماری‌های دام و طیور مجزا از ظرفیت فضای مجازی برای جمعیت بهره‌بردار تحت پوشش دامپزشکی استان سمنان امسال برگزار شده است.

برای مطالعه کامل کلیک کنید

۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *