ارز ۲۸۵۰۰تومانی گوشت منجمد صنعتی حذف شد

ارز ترجیحی گوشت صنعتی حذف شد- تک نام پندار آریا

طبق گزارش تهیه شده جناب آقای علی‌رضا پیمان‌پاک، قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی در واکنش به اخباری که در فضای مجازی پیرامون حذف ارز ۲۸۵۰۰تومانی گوشت قرمز منتشر شده است، این اخبار به‌ جد تکذیب کردند و فرمودند: هیچ گونه تغییر گروه کالایی برای گوشت قرمز گوسفندی و گوساله وارداتی اتفاق نیفتاده است.

وی افزودند: به‌عکس، دولت منابع بسیار خوبی از ارز ۲۸۵۰۰تومانی را برای واردات گسترده گوشت، جهت تنظیم بهتر بازار اختصاص داده است و به‌طور هفتگی برنامۀ واردات گوشت گرم گوسفندی و گوشت گرم گوساله برای تنظیم بازار در حال انجام است.

وی در ادامه فرمودند: ظرفیت مبادی واردات گسترش پیدا کرده است، همچنین محموله‌هایی که به کشور می‌رسند، بانک مرکزی تخصیص‌هایش را به‌موقع و منظم انجام می‌دهد، همچنین هم منظم شده و هم افزایش پیدا کرده است، بنابراین هیچ نگرانی برای واردات گوشت گوساله و گوسفندی به کشور وجود ندارد و پشتیبانی امور دام با همکاری میادین میوه و تره‌بار و قطعه‌بندها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای این گوشت‌ها را در سطح گسترده توزیع می‌کند که در هفته‌های آینده نیز این روند ادامه خواهد داشت.

ارز ۲۸۵۰۰تومانی گوشت منجمد صنعتی حذف شد

قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی فرمودند: ارز ۲۸۵۰۰تومانی گوشت منجمد صنعتی حذف شد و این تغییر گروه کالایی که در مکاتبات وزارت صمت صورت گرفته، مربوط به گوشت منجمدی است که در حوزه صنعت و غیر از مصارف خانوار مصرف می‌شود. این گروه کالایی طی چند ماه گذشته، ارزی به آن‌ها تخصیص داده نشده است چرا که در تنظیم بازار نقش مستقیمی نداشت، اما کمبود گوشت منجمد گوساله و صنعتی باعث شده بود که رستوران‌ها و صنایع به این سمت حرکت کنند که از گوشت گرم استفاده کنند.

جناب آقای پیمان‌پاک قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی افزودند: با برنامه‌ریزی‌هایی که با بانک مرکزی صورت گرفته است، این گروه کالاها به تالار دوم و ارز مبادله‌ای منتقل شد و طی یک ماه اخیر ارز خوبی هم به واردکننده این گروه تخصیص داده شد، که به‌طور تقریبی ۸ هزار تن گوشت منجمد به‌سمت ایران آمد و بخش قابل‌توجهی از آن‌ها ترخیص شد و در اختیار اصناف مصرف‌کننده قرار گرفت و همین مسئله باعث شد گوشت منجمد گوساله از کیلویی ۳۵۰ هزار تومان طی یک ماه اخیر به ۲۹۰ هزار تومان هم‌اکنون در بازار کاهش پیدا کند.

کاهش قیمت گوشت منجمد در بازار

وی در ادامه سخنان خود افزود: دلیل این موضوع هم این است که ارز از محل تالار دوم تخصیص داده شد و عرضه بسیار گسترش پیدا کرد و همین عرضه باعث کاهش قیمت گوشت منجمد در بازار شد. لازم به ذکر است با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که بانک مرکزی با وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفته ، ارز خوبی برای گوشت منجمد تأمین خواهد شد و حجم ورود آن به ایران افزایش پیدا خواهد کرد و پیش‌بینی وزارت جهاد و اتحادیه واردکنندگان گوشت هم این است که قیمت گوشت منجمد در هفته‌های آتی کاهش پیدا کند و به کیلویی ۲۵۰ هزار تومان برسد.

قائم‌مقام وزیر کشاورزی با اشاره به ادامۀ روند تخصیص ارز ۲۸۵۰۰تومانی برای واردات گوشت تنظیم‌بازاری فرمودند: بنابراین هیچ گونه تغییر گروه کالایی ارزی در واردات گوشت تنظیم‌بازاری نخواهیم داشت و کل ارز مربوط به گوشت گوسفند و گوسالۀ وارداتی با همان ارز ۲۸۵۰۰تومانی تأمین می‌شود و واردات تا زمانی که قیمت‌ها به قیمت متعادلی برسد افزایش خواهد داشت و وزارت جهاد برای نیمۀ دوم سال برنامۀ تولید قراردادی را فعال خواهد کرد تا بتواند همان کاری را که در خصوص قیمت مرغ انجام داد، در خصوص قیمت گوشت انجام دهد.

برای مطالعه کامل کلیک کنید.

۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *