خطر انحطاط تولید شیر و گوشت در کمین است

احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران

احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: با توجه به کمبود تامین‌ارز برای ترخیص نهاده از گمرک، وضعیت دام و طیور کشور بحرانی است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ رئیس انجمن صنفی گاوداران، با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی وضع مناسبی ندارد، اظهار کرد: در حال حاضر مقدار تامین ارز برای ترخیص نهاده از گمرک و بنادر بسیار کم است که متاسفانه بوروکراسی‌های اداری در سامانه بازارگاه بی تاثیراست.

وی افزود: گرچه سیستم سامانه بازارگاه مناسب است، اما به علت کمبود نهاده همانند خودرویی است که بنزین ندارد.

رئیس انجمن صنفی گاوداران ضمن اعلام قیمت تمام شده شیرخام که برابر ۵ هزار و ۷۰۰ تومان است گفت: اگر ۱۰۰ درصد نهاده‌ها با نرخ مصوب تامین شود، قیمت ۴ هزار و ۵۰۰ تومانی پاسخگوی هزینه تولید است.

مقدسی قیمت تمام شده فعلی گوساله زنده را ۴۷ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با تامین ۱۰۰ درصد نهاده با نرخ مصوب، قیمت تمام شده به ۴۴ هزار تومان می‌رسد که متاسفانه در شرایط کنونی متوسط قیمت خرید گوساله از دامدار ۳۸ هزار تومان است.

نرخ هر کیلو گوشت گوساله ۱۱۸ هزار تومان

احمد مقدسی با انتقاد از فاصله چشمگیر قیمت از تولید تا مصرف بیان کرد: مسئولان با اتخاذ برخی تدابیر باید واسطه‌ها را حذف کنند.

در پایان از انباشت دام در واحد‌های دامداری خبر داد و گفت: با ادامه یافتن روند فعلی، دیگرهیچ پرواربندی گوساله پروار نمی‌کند، در حالی که با حمایت از تولید نیازی به واردات نخواهیم داشت و به طور کامل ۱۰۰ درصد نیاز کشور از داخل تامین‌ می‌شود.

برای مطالعه متن کامل خبر، اینجا را کلیک نمایید.

۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *