صنعت طیور گلستان یک میلیارد دلار ارزش افزوده برای کشور دارد

صنعت طیور استان گلستان چه مقدار ارزش افزوده برای کشور دارد؟-تک نام پندار آریا

طبق گزارش تهیه شده، قیمت‌گذاری دستوری عامل مشکلات تولیدکنندگان می‌باشد. بیشتر تامین کنندگان طیور این روزها با مشکل مواجه هستند، بازار باید بر اساس عرضه و تقاضا باشد و اقتصاد دستوری به جز زیان، حاصلی برای واحدهای تولیدی استان نخواهد داشت. در بخش صنعت طیور این موضوع به صورت جدی‌تری اعمال شده که حاصل آن خسارت برای تولیدکنندگان استان گلستان است.

برای رفع این مساله بهتر است تا دولت در کمترین زمان ممکن نسبت به رفع موانع پیش رو اقدام کند.

ارزش زنجیره تولید صنعت طیور در ایران

عضو انجمن تولیدکنندگان زنجیره گوشت مرغ کشور با بیان اینکه ارزش زنجیره تولید صنعت طیور در ایران ۱۰ میلیارد دلار و ارزش افزوده آن پنج میلیارد دلار است، افزودند: ۱۱ درصد از این ارزش افزوده متعلق به استان گلستان است.

وی در ادامه سخنان خود افزودند: طبق آمار گرفته شده، می‌توانیم این ادعا را کنیم که یک میلیارد دلار از این ارزش افزوده، از طریق صنعت طیور استان گلستان تامین می‌شود.

این فعال اقتصادی ضمن یادآوری این مطلب که صنعت طیور برای استان گلستان از اهمیت بالایی برخوردار است، فرمودند: در کنار سایر بخش‌های کشاورزی، یکی از منابع درآمدی مهم استان گلستان از بخش طیور است.

جناب آقای رضا مبصری صنایعی نظیر تولید جوجه یک روزه، مرغ گوشتی، مرغ تخم گذار، خوراک دام و طیور، کشتارگاه‌ها و زنجیره تولید را از واحدهای فعال در بخش طیور دانست و افزودند: از این رو آسیب به صنعت طیور، لطمه به اقتصاد استان گلستان خواهد زد.

وی ضمن اشاره به ورود وزیر جهاد کشاورزی به استان گلستان، ادامه دادند: سعی شده تا با شنیدن صدای بخش‌های مختلف صنعت طیور، ارزیابی یکپارچه‌تری در ارائه مطلب به مسئولان دولتی داشته باشیم تا صدای آن‌ها به گوش دولت برسد.

عضو انجمن تولیدکنندگان زنجیره گوشت مرغ کشور در خاتمه صحبت‌های خود فرمودند: امیدواریم گوش شنوایی باشد و عملکرد بهتری از وزارت جهاد کشاورزی در دوران مسئولیت وزیر جدید شاهد باشیم.

برای مطالعه کامل کلیک کنید.

۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *