رد و بدل شدن اطلاعات ناقص در بازارگاه

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: اکنون دسترسی به اطلاعات خروج نهاده‌ها از گمرکات میسر نیست و این در حالی است که تمامی اطلاعات باید در سامانه بازارگاه وجود داشته باشد اما اطلاعات فعلی در این سامانه به درستی تکمیل نمی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران(اگنا)؛ مرتضی رضایی درباره عرضه نهاده‌های دامی با ارز رسمی ۴۲۰۰ تومانی در بازار سیاه، عنوان کرد: بی گمان وزارت جهاد کشاورزی برای توزیع نهاده‌های دامی علاوه بر اطلاعات خاص خود، به اطلاعات دقیق گمرک ، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت راه در مورد حمل و نقل نیاز دارد.

وی در خصوص عدم دسترسی کنونی به اطلاعات خروج نهاده ها از گمرکات، اضافه کرد: تمامی اطلاعات باید در سامانه بازارگاه وجود داشته باشد تا دستگاه‌هایی که در این زمینه فعالیت مشترک دارند بتوانند از این اطلاعات بهره مند شوند.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: اگر سامانه‌های گمرک و تجارت از طریق وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و گمرک جمهوری اسلامی با اطلاعات دقیق و به صورت برخط متصل نباشند، سامانه بازارگاه نمی‌تواند به صورت هوشمند فرایند ورود و توزیع نهاده‌های دامی را کنترل کند.

رضایی درباره احتکار نهاده ها توسط دلالان یا واردکنندگان گفت: گزارش‌هایی در این خصوص منتشر شده اما دلایل و اسناد برای اثبات این موضوع در دسترس نیست.

طبق این گزارش، سامانه «بازارگاه نهاده‌های کشاورزی» به منظور توزیع مناسب نهاده‌ها و دسترسی آسان تولیدکنندگان به نهاده‌های دام و طیور با نرخ‌های مصوب توسط وزارت جهاد کشاورزی ایجاد شد که در مردادماه امسال اصلاحاتی روی آن صورت گرفت.

برای مطالعه متن کامل خبر، اینجا را کلیک نمایید.

۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *