در سال جدید صنعت جهانی طیور با «طوفان کامل» مواجه است

تک نام- رابو بانک

گزارش منتشر شده توسط رابوبانک حاکی از آن است که در سه ماهه نخست سال جاری میلادی کووید-۱۹ فشار مستمری را برای خدمات غذایی و تجارت آن بوجود خواهد آورد وپیامد آن شامل رشد اقتصادی کم می‌باشد که سبب افزایش قیمت‌ها در بازار خوراک خواهد شد.

به گزارش بخش بین المللی پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی و صنایع غذایی ایران (اگنا)؛ گزارش رابو بانک نشان می‌دهد که در نیمه اول سال بازارهای جهانی مرغ با شرایط طاقت فرسا «طوفانی کامل» روبرو هستند که به دنبال آن بهبودی حاصل خواهد شد. دست اندرکاران صنعت طیورباید با داشتن یک استراتژی تأمین کاملاً حساب‌شده، خود را برای یک سال سخت آماده کنند.

تلفیقی از آشفتگی‌های پیوسته ناشی از کووید-۱۹ ، قیمت بالای خوراک، شرایط ناپایدار اقتصادی، مشکلات ناشی از شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در زمستان امسال و عرضه بیش از حد طیور در بازار جهانی همگی اشاره بر این موضوع دارند که این صنعت با چالش‌های بزرگی روبرو است.

این چالش عظیم در قالب قیمت‌های بالاتر و ناپایدار خوراک، بازارهای رقابتی تجارت جهانی طیور (به خاطر بهبودی چین و ویتنام از اشاعه تب خوکی آفریقایی) و تأثیر حائزاهمیت موج کنونی آنفولانزای پرندگان در مناطقی از نیمکره شمالی پدیدار خواهد شد.

اروپا قرار است بیشتر تحت تأثیر قرار گیرد

اروپا به دلیل شیوع مستمر آنفولانزای پرندگان، افزایش هزینه های خوراک و مشکلات بیش از حد عرضه محصولات طیوری بیشتر تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

همچنان جای امیدواری هست

تشدید کنترل شیوع کووید-۱۹ در نیمه دوم سال میلادی، به واسطه‌ی گسترش واکسیناسیون می‌تواند سبب بهبودی تدریجی بازارهای خدمات غذایی شود که به بازرگانان بین المللی کمک شایانی خواهد نمود. Rabobank معتقد است، پیش از بهبودی، بخش بزرگی از سهم بازارهای بین المللی از نابود می‌شوند و بدین منوال، باعث تاخیر بازگشت رونق به بازارهای جهانی خواهد شد.

برای مطالعه متن کامل خبر، اینجا را کلیک نمایید.

۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *