تهران با تولید ۱.۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی، مقام اول کشور را کسب کرد

افزایش جوجه ریزی در تهران-تک نام پندار آریا

طبق گزارش تهیه شده، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران طی مصاحبه با خبرنگاران فرمودند: استان تهران با تولید یک میلیون و ۵۸۷ هزار قطعه جوجه‌ریزی، بالاترین درصد تحقق عملکرد را در کشور به خود اختصاص داد که در ۱۵ سال اخیر بی‌سابقه است.

وزارت جهاد کشاورزی، جناب آقای جبرئیل برادری گفتند: با توجه به نیاز استان تهران به محصولات پروتئینی و تامین بخشی از نیاز جامعه از طریق سایر استان‌ها، توسعه، تجهیز و فعال‌کردن واحدهای راکد و نیمه‌فعال استان با هدف افزایش میزان جوجه‌ریزی در دستور کار قرار گرفت.

فعال سازی واحدهای پرورش مرغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه واحدهای نیمه‌فعال و راکد پرورش مرغ در استان فعال می‌شوند، اظهار کردند: طی بررسی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده با مدیران جهادکشاورزی شهرستان‌های تابعه، فهرست واحدهای مرغداری گوشتی و تخم‌گذار راکد و نیمه‌فعال در سطح شهرستان‌های تابعه احصاء و نسبت به برنامه‌ریزی برای فعال‌سازی این واحدها پس از رفع مشکلات یا در قالب زنجیره‌های تولید اقدام شده است.

وی تصریح‌کرد: در همین راستا مرحله دوم یک واحد مرغداری در شهرستان ری که مدت ۱۵ سال غیرفعال بود، تا پایان دی ماه به ظرفیت ۱۲۰ هزار قطعه فعال شده و در مجموع ظرفیت فعالیت این واحد به ۲۵۰ هزار قطعه خواهد رسید.

جناب آقای برادری در ادامه صحبت‌های خود فرمودند: همچنین در تلاشیم یک واحد دیگر پرورش مرغ گوشتی در شهرستان ملارد نیز با توجه به عدم‌فعالیت، نسبت به تغییر شاخص از پولت به گوشتی اقدام شود که با ۴۰۰ هزار قطعه ظرفیت به چرخه تولید بازخواهد گشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران درباره تغییر میزان تولید استان تهران با این اقدامات، فرمودند: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده و بازگشت این مرغداری‌ها به چرخه تولید، از ابتدای آذرماه تا هفته گذشته، افزون بر یک میلیون و ۵۸۷ هزار قطعه جوجه یک‌روزه گوشتی در واحدهای مرغداری استان تهران جوجه‌ریزی شده است که این میزان در طول ۱۵ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی با مقایسه این میزان جوجه‌ریزی نسبت به هدف‌گذاری انجام شده، افزودند: ۱۴۵ درصد هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی برای جوجه‌ریزی در استان طی این مدت محقق شده که استان تهران با این میزان تحقق، رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

برای مطالعه کامل کلیک کنید.

۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *