تشخیص ابتلا به کرونا با فناوری‌های جدید پوشیدنی

حلقه هوشمند تشخیص کووید 19

دانشمندان جهان با ابداع فناوری جدید در حلقه و ساعت هوشمند توانستند ابتلا به کرونا را تشخیص دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن گستردگی شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، گروهی از دانشمندان در ایالات متحده و اروپا برای پاسخ به این سوال که آیا فناوری پوشیدنی، دستگاه‌هایی مانند ساعت‌های هوشمند، ردیاب‌ها و حلقه‌های مملو از سنسور می‌توانند در تشخیص بیماری اثرگذار باشند یا خیر تلاش بسیار کردند.

دانشگاه کالیفرنیا در طی انتشار گزارشات علمی در این خصوص اعلام کرد: یک حلقه هوشمند با قابلیت کنترل مداوم دمای فرد ممکن است کووید ۱۹ را پیش بینی کند، حتی در مواردی که مشکوک به عفونت نیست.

در این مطالعه ۵۰ بیمار کرونایی حضور داشتند و برای  ۳۸ نفر از آنها، هنگامی که علائمی نداشتند، افزایش دمای بدن و تب به طور دقیق ثبت شد. هدف از این مطالعه ایجاد الگوریتمی است که بتواند شروع علائمی مانند تب، سرفه و خستگی را که از نشانه‌های کووید-۱۹ است پیش‌بینی کند.

اشلی میسون، محقق اصلی پروژه گفت: اطلاعات مداوم در مورد دما می‌تواند تب را بهتر تشخیص دهد و به شناسایی بیماری کمک کند.

همچنین مطالعه دیگری حاکی از آن است که ساعت‌های هوشمند در افرادی که هنوز با علائم بیماری مواجه نشده اند نیز می‌تواند در شناسایی کووید ۱۹ مفید باشد.

این مقاله که ماه گذشته در مهندسی پزشکی پزشکی نیچر منتشر شد، داده‌های ۳۲ فرد آلوده به کرونا را مورد بررسی قرار داد و دریافت که ۸۱ درصد افراد، تغییرات قابل توجهی در نشانگر‌های کلیدی اندازه گیری شده توسط ساعت‌های خود دارند.

در واقع ضربان قلب، گام‌های روزانه یا زمان خوابیدن از جمله نشانگر‌های کلیدی هستند.

برای مطالعه متن کامل خبر، اینجا را کلیک نمایید.

۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *