۲میلیون واکسن آنفلوانزا توسط معاونت بهداشتی دریافت گردید

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد دو میلیون واکسن آنفولانزا برای استفاده زنان باردار و بیماران پر خطر و مزمن تحویل معاونت بهداشتی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، دکتر محمدرضا شانه ساز درباره آخرین وضعیت واردات و توزیع واکسن آنفلوانزا، گفت: با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا در سال جاری، ۲ میلیون دوز واکسن برای گروه‌هایی مانند افراد مسن و پرخطر مثل بیماران پیوندی، قلبی-تنفسی، مادران باردار و… که تزریق این واکسن برایشان ضروری است، تحویل معاونت بهداشتی شده است که در اختیار شبکه‌های بهداشت قرار خواهد گرفت.

وی همچنین عنوان کرد: در زمینه تامین و توزیع واکسن برای سایر افراد هم نسبت به سال گذشته که یک میلیون و ۶۰۰ هزار دوز واکسن آنفلوانزا استفاده شده بود، امسال حدود ۱۴ میلیون دوز واکسن را پیش‌بینی کرده‌ایم.

عرضه واکسن به افراد بالای ۶۵ سال با کارت ملی در داروخانه‌ها

 از ابتدای مهر افراد سالمند بالای ۶۵ سال با ارائه کارت ملی و ثبت کد ملی خود در داروخانه‌ها می‌توانند واکسن را دریافت کنند و در مرحله بعدی سایر افراد می‌توانند برای تهیه واکسن به داروخانه‌ها مراجعه و واکسن را با ارائه کارت و کد ملی تهیه کنند.

برای مطالعه متن کامل خبر، اینجا را کلیک نمایید.

۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *