کاهش قیمت انواع گوشت تنها به علت خرید کمتر مصرف کنندگان

گوشت و مرغ

طبق اعلام دکتر مسعود رسولی دبیر انجمن صنعت گوشت و مواد پروتئینی کشور قیمت انواع گوشت عبارت است از: لاشه گوسفندی حدود ۹۵ هزار تومان و لاشه گوساله حدود ۶۹ هزار تومان و مرغ حدود ۲۲ هزار تومان هر قطعه بر اساس عیار خود نرخ­‌گذاری می‌­شود و هزینه‌­های تولید، توزیع و بسته­‌بندی به آن اضافه می‌­شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، با وجود افزایش قیمت چشمگیر تمامی کالاها در بازار، بعضی از آن­ها همانند گوشت، ثبات قیمت خود را در بازار حفظ کرده است.

این ثبات قیمت نشانه این است که قیمت‌ها در بازار مطابق با میزان عرضه و تقاضا تعیین می‌شوند و قیمت تمام شده و یا فشار­های دستگاه­‌های حاکمیتی و نظارتی اثری به روی قیمت ندارد.

همواره با افزایش قیمت‌ها، شاهد خرید بیشتر مردم بوده­‌ایم ولی اخیرا با کاهش خرید توسط مردم، قیمت­‌ها کاهش پیدا کرده‌اند.

البته این موضوع سبب کاهش انگیزه تولیدکننده برای پرورش دام و طیور می‌شود و همان چرخه معیوب ادامه دار می‌­شود.

دکتر رسولی در ادامه می‌گوید: کاهش خرید مردم هم به دلیل کاهش توان خرید و مشکلات اقتصادی است و هم به‌دلیل شیوع بیماری و عدم برگزاری مراسمات است. البته که شرایط موجود سبب کاهش مقدار دورریز پروتئینی نیز شده است.

وی همچنین عنوان کرد: عمده دلیل عدم ثبات در بازار، نداشتن آمار مناسب از سرانه مصرف و نیاز بازار و همچنین برنامه ریزی تولیدی می‌­باشد که با صادرات و واردات می­‌توان بازار داخل را تنظیم کرد، البته که شرایط تحریمی این موضوع را تحت تاثیر قرارداده است.

دکتر مسعود رسولی گفت: مصرف کنندگان محترم می­‌بایست در خصوص الگوی مصرف گوشت و مرغ مطالعه و برنامه‌­ریزی نمایند وهمچنین ضایعات و دورریز و ارزش آنها را نیز در نظر بگیرند.

برای مطالعه متن کامل خبر، اینجا را کلیک نمایید.

۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *