چه چیزی در مورد ویراکیل بسیار خاص است؟

ویراکیل محصولی بی­‌همتاست. بسیاری از ضدعفونی کننده‌های موجود مدعی هستند که برخی از ویژگی های تاثیر گذار ویراکیل را دارند، هیچ کدام از آنها با تکنولوژی موثر ویراکیل قابل تطابق نیستند. در ذیل بعضی از علل آنرا بر می­شماریم:

ترکیبات گلوتارآلدهید سبب ،رینیت، التهاب ملتهمه، درماتیت و آسم می‌شوند…. اما ویراکیل سبب این عوارض نمی‌شود.

ترکیبات گلوتارآلدهید تاثیرات خودشان را در دمای پایین و PH  پایین از دست می­‌دهند…. اما ویراکیل این گونه نیست.

گلوتار آلدهید بوسیله امونیاک و پروتئین غیر فعال می‌شوند و خطرات محیطی دارند….اما ویراکیل این گونه نیست.

ترکیبات ۴ تایی آمونیوم به طور موثر سبب غیر فعال شدن ویروس های بدون پوشش نمی‌شوند…. اما ویراکیل این گونه نیست.

ترکیبات ۴ تایی آمونیوم تاثیرات از بین َبرندگی اسپوری کمی دارند…. اما ویراکیل این گونه نیست.

ترکیبات پتاسم پراکسی مونوسولفات به حرارت بالا به علت اینکه اکسیداز هستند، حساس‌اند و سبب خورندگی تجهیزات می‌شوند…. اما ویراکیل این گونه نیست.

به سطح بالایی از غلظت ترکیبات پتاسیم پراکسی مونوسولفات نیاز است (۱۰۰۰ppm) تا به شیوه‌ای موثر بر آب آشامیدنی حیوانات اثر کند….اما ویراکیل این گونه نیست.

ترکیبات فنولی را نمی‌­توان به طور مستقیم بر روی حیوانات اسپری کرد….ویراکیل را می‌­توان به طور مستقیم بر روی حیوانات اسپری کرد.

اکثر ضدعفونی کننده‌هایی که در بازار جهانی وجود دارند کاملا مورد آزمون قرار نگرفته اند…. ویراکیل مورد آزمون قرار گرفته و بودجه  R&D بخشی از بودجه بندی آن است.

ویراکیل در کشتن پاتوژن‌های طیور تا چه اندازه موثر است؟

ویراکیل بر علیه همه گروه‌های پاتوژن در غلظت‌های متفاوت فعال است (ویروس، باکتری، قارچ و خانواده مایکوپلاسما). حتی بر علیه جلبک ها نیز موثر است. موسسه‌های بین المللی شناخته شده  و محققان ویراکیل را به طور مرتب مورد آزمون قرار داده اند. که شامل:

(The South African Bureau of Standards (SABS

• The Department of Tropical Diseases at the University of Pretori (Ondersterpoort)

• The Department of Poultry Diseases at the University of Pretoria (Ondersterpoort)

• Agricultural Research Council (ARC), Irene

• University of the Free State

همه آزمون‌ها بر اساس کدهای پذیرفته شده  GLP بین المللی، انجام و مورد تایید قرار می­‌گیرند. به طور خلاصه، اکثر باکتری‌ها و قارچ‌ها با استفاده از رقت‌های  ۱%(۱:۱۰۰) یا ۰.۵%(۱:۲۰۰) از ویراکیل  با زمان ۱۰ دقیقه تماس و بار مواد آلی ۱% شیر خشک به اضافه ۳۰۰ppm سختی  آب مورد آزمون قرار گرفتند. شیر خشک به این علت مورد استفاده قرار گرفت که تاثیرات ممانعتی قوی بر ترکیبات شیمیایی دارد و زمانی که با آب سخت ترکیب شود برای تحریک شرایط فیلدی ایده آل است.

اکثر ویروس‌ها با استفاده از رقت ۱%(۱:۱۰۰) با زمان تماس ۲۰ دقیقه و بار آلی ۱% شیر خشک  به اضافه ۳۰۰ppm آب سخت مورد آزمون قرار گرفتند. حداقل کاهش ۴ لگاریتمی در جمعیت پاتوژن‌ها برای موثر بودن نسبت‌های رقت لازم است.

چرا باید از ویراکیل استفاده کرد؟

بهداشت مناسب پایه موفقیت است، اما در فارم مشکل این است که چگونه این اصول را به شکل عملی پیاده کنیم. به طور خلاصه، بهداشت حیوانات برا ۳ پایه متمرکز است:

۱.ریشه کنی پاتوژن‌ها در محل زندگی حیوانات قبل از ورود آن‌ها.

۲. حذف پاتوژن‌ها وقتی که وارد محل زندگی شان شدند.

۳. سرکوب پاتوژن‌هایی که از مرحله ۱ و ۲ فرار کرده اند.

 با رعایت شدید  این ۳ اصل پایه، فارمرها بهتر می­‌توانند خطرات را مدیریت کنند، تا امروز، هیچ محصولی در بازار قادر به انجام هر ۳ مرحله پایه‌ای بهداشت به شکل عملی نشده‌اند. اما بعد از  نوآوری‌ها و تحقیقات بیشتر، محققین در آزمایشگاه‌های ICA ویراکیل را اختراع کردند. این محصول برای اولین بار، صاحب فارم را قادر می‌­سازد تئوری کامل بهداشت را اجرا کند و مدیریت خطر را به شکل مقرون به صرفه و عملی پیاده سازی کند.

منبع:

www.icaonline.co.za

۱+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *