نسبت به زمان پدربزرگ‌ها «مصرف مرغ» ۵ برابر شده است

در گزارشی با نام «نگاهی به تولید مرغ و محصولات جانبی» مطالب جالبی دربارۀ افزایش مصرف مرغ در جوامع مختلف توسط سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد، ارائه گردیده است.

به گزارش روابط عمومی انجمن واردکنندگان دارو، افزودنی و مواد بیولوژیک دام به نقل از تسنیم، این سازمان می‌نویسد: ایالات متحدۀ آمریکا بزرگترین تولیدکنندۀ گوشت طیور در جهان با سهم ۱۸درصدی از تولید جهانی طیور است؛ پس از این کشور، چین، برزیل و روسیه قرار دارند. در زمینۀ تولید تخم‌مرغ نیز چین با سهم ۴۲درصدی از تولید جهانی، بزرگترین تولیدکنندۀ تخم‌مرغ در جهان است. این کشور با ایالات متحده (با ۷درصد) و هند (با ۶درصد) تولید جهانی رقابت تنگاتنگی دارد. آسیا با بیش از ۶۰درصد از تولید جهانی، قارۀ اول در تولید تخم‌مرغ به شمار می‌رود.

گزارش فائو با بیان اینکه «بین سال‌های ۱۹۶۱ تا ۲۰۱۷ برای تأمین تقاضای روزافزون، تولید صنعتی گوشت طیور در جهان از ۹ به ۱۲۲ میلیون تن، و تولید تخم‌مرغ از ۱۵ به ۸۷ میلیون تن افزایش یافته» اضافه می‌کند: در سال ۲۰۱۷، حدود ۳۷ درصد از تولید جهانی گوشت مرتبط با گوشت طیور بوده است. علاوه بر این، طی سه دهۀ گذشته، تولید تخم‌مرغ در کل جهان بیش از ۱۵۰درصد افزایش یافته است. بیشتر این رشد در آسیا بوده، که میزان تولید تقریباً چهار برابر شده است.

پیش‌بینی‌ها حاکی است بین سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۳۰ سرانۀ تقاضای گوشت طیور در جنوب آسیا ۲۷۱درصد، در اروپای شرقی و آسیای میانه ۱۱۶درصد، در خاورمیانه (غرب آسیا) و شمال آفریقا ۹۷درصد و در آسیای شرقی و اقیانوس آرام ۹۱درصد افزایش یابد.

برای مطالعه متن کامل خبر، اینجا را کلیک نمایید.

۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *