عوارض گمرکی برای صادرات محصولات لبنی حذف شد

حذف عوارض گمرکی

جناب آقای احمد مقدسی در گفت‌ وگویی اعلام کردند، میزان تولید سالیانه شیر خام در ایران را حدود ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن فرمودند و افزودند: روزانه ۳۰ هزار و ۵۰۰ تن شیر خام در کشورایران تولید می‌شود.

تولید سالیانه

به گفته جناب آقای احمد مقدسی؛ از عدد تولید سالیانه ای که در کشور هست حدود ۸ میلیون تن شیر خام آن برای صنایع لبنی و ما بقی آن برای تولید شیرخشک، خودمصرفی دامداران و فروش در لبنیات‌های سنتی مصرف می‌شود.

بازار- مردم- خرید محصولات لبنیات-تک نام پندار آریا

از ایشان سوال پرسیده شد که طبق شواهد بازار، بعد از افزایش نرخ لبنیات میزان مصرف این محصولات از سوی مردم کاهش پیدا کرده است، آیا هم اکنون در بازار با مازاد شیرخام مواجه هستیم؟یا خیر؟ آقای مقدسی در پاسخ فرمودند: بعد از اصلاح نظام یارانه‌ای، شاهد مازاد شیر خام نبودیم و همه این محصولات در بازار،توزیع شده است. از سوی دیگر، دولت ایران صادرات محصولات شیر خشک، کره و خامه را آزاد و عوارض گمرکی را حذف کرده است.

صادرات محصولات لبنیات

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران ایران با اعلام اینکه ۱۰ درصد شیر تولید شده ،بعد از تبدیل شدن به کره، شیر خشک و خامه، صادر می‌شوند، فرمودند: ۲۹ کشوردر دنیا محصولات لبنی ما را خرید می کنند. کشورهایی که محصولات لبنی ایران را وارد می کنند شامل: پاکستان، امارات، عراق، ارمنستان، افغانستان، آذربایجان، عمان، قطر، عربستان و همچنین کشورهای آفریقایی و برخی از کشورهای اروپایی می باشند که این کشورها، جزوکشورهای هدف صادراتی ما محسوب می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که برخی از فعالان در این حوزه بر این باور هستند که بعد از اصلاح شدن نظام یارانه‌ای و افزایش قیمت تمام شده محصولات در ایران، دیگر صادرات توجیه اقتصادی ندارد آیا شما این موضوع را قبول می کنید؟ فرمودند: دولت ایران بعد از افزایش نرخ محصولات لبنی، عوارض گمرکی برای صادرات این محصولات را حذف کرد و این موضوع باعث افزایش روند صادرات در ایران بوده و این مسئله سبب شده است تا تولیدکنندگان داخلی، رقابت‌پذیری قیمت را از دست ندهند و صادرات مختل نشود.

جهت دیدن اصل خبر، اینجا را کلیک کنید.

۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *