دیدگاه تولیدکنندگان به واگذاری تنظیم بازار نهاده‌ به وزارت جهاد کشاورزی

مرغداری

سخنگوی اتحادیه مرغداران میهن با بیان اینکه در اوضاع کنونی مشکل تامین نهاده است و فرقی نمی‌کند تنظیم بازار بر عهده کدام دستگاه باشد،گفت: دولت از تولیدکننده،یارانه مصرف‌کننده را دریافت می‌کند.

ناصر نبی پور درخصوص واگذاری تمام اختیارات مربوط به تنظیم بازار نهاده‌های دامی به وزارت جهاد کشاورزی گفت: قبل از این هم توزیع نهاده‌ها در اختیار وزارت جهاد بود و در حال حاضر قسمت‌های دیگری از فرایند تنظیم بازار نهاده‌های دامی به این وزارت خانه واگذار شده است ولی این کار، راه‌حلی برای مشکلات تولید و تولیدکننده نمی‌باشد.

وی در ادامه بیان کرد: نهاده مربوط به ماه مهر هنوز به تولیدکننده تحویل داده نشده یا اگر هم شده هنوز بارگیری نشده است، بنابراین در پروسه تحویل نهاده‌ها یک ماه عقب هستیم و تولیدکنندگان نمی‌دانند این خلأ یک ماهه را چگونه برطرف کنند و ناچارند که از بازار آزاد نهاده مورد نیازشان را تأمین کنند.

نبی پور ضمن بیان اینکه قیمت کنجاله سویا در بازار آزاد بالای ١۶ هزار تومان است و قیمت ذرت از۴۴٠٠ گذشته است، گفت: هزینه‌های واکسن و دارو نیز ۵ تا ۶ برابر شده است. به عنوان مثال حدود ۵ ماه قبل، هزینه دو واکسن آنفلوانزا برای هر قطعه مرغ، ٧٠٠ تومان بوده الان به ۴ هزار و ۴٠٠ تومان رسیده است و تولیدکننده نمی‌تواند این هزینه را تأمین کند.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود، اهمیتی ندارد که تنظیم بازار در اختیار چه دستگاه و نهادی باشد و مساله مهم بحث تأمین است. وقتی ارز و کالا فراوان باشد مشکلی هم وجود ندارد اما وقتی نیست چگونه می‌خواهند تنظیم بازار انجام دهند؟

برای مطالعه متن کامل خبر، اینجا را کلیک نمایید.

۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *