تولید واکسن های موسسه رازی مرند به یک میلیارد دُز می‌رسد

تولید واکسن- تک نام پندار آریا

 رئیس موسسه واکسن و سرم سازی رازی شمال غرب کشور جناب آقای دکتر علی آمقی فرمودند: تا پایان سال ۱۴۰۱موسسه رازی، ۴۰۰ میلیون دُز واکسن روغنی طیور تولید می‌کند، وی فرمودند: در صورتیکه سایت آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان این شعبه تکمیل شود، می‌توان تولید در سال تولید واکسن‌های سالانه موسسه را به یک میلیارد دُز‌رساند که علاوه بر تامین نیاز کشور، قابلیت صادرات هم خواهد داشت.

تولیدات موسسه رازی

جناب آقای دکتر علی آمقی رودسری روز ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۱ در نشست خبری، اعلام کردند: موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی طی این ۱۰۰ سال در زمینه تولید فرآورده‌های بیولوژیک فعالیت کرده و اکنون بیش از ۷۰ نوع محصول بیولوژیک تولید می‌کند.

تولید واکسن موسسه رازی

  رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شمال غرب کشورافزود: بیش از 70 درصد واکسن‌های اجباری انسان از جمله سرخک، سرخچه و اوریون،…. وحدود 90 درصد واکسن دامی و 30 درصد  از واکسن‌های طیور کشور توسط این موسسه در سراسر کشور تولید و تامین می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت شش شعبه موسسه رازی درسرتاسر کشور، گفت: ازسال ۱۳۷۲ موسسه رازی شعبه شمال غرب در شهرستان مرند فعالیت خود را شروع کرده و وظیفه اصلی این موسسه، تحقیق و تولید واکسن‌های کشته شده طیور است.

آقای دکتر علی آمقی بااین توضیح که تولید واکسن‌های سه گانه و چهارگانه در دستورکار این موسسه در سال آینده قرار دارد، افزود: پروژه تولید سایت آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نیز در دستورکار موسسه رازی مرند قرار دارد.

وی در خصوص واکسن کرونای رازی (کووپارس) نیز افزود: این واکسن نوترکیب توسط موسسه مادر تولید شده و به بازار عرضه می‌شود.

محصولات جدید

او با اشاره به فعالیت ۶۰۰ الی ۷۰۰ عضو هیات علمی در موسسه رازی، گفت: شعبه شمال غرب کشور بیشتر از تولید مقالات، به دنبال تولید محصولات جدید بوده و در زمینه تولید انواع واکسن‌های نیوکاسل وآنفلوانزا … فعالیت می‌کند و قرار است از چهار الی پنج محصول جدید در سال آینده، رونمایی شود.

رئیس مرکز تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شمال غرب کشور، آقای آمقی در رابطه با محصولات تولیدی در این موسسه توضیح داد : واکسن‌های دوگانه نیوکاسل وآنفلوانزا، در این موسسه تولید می‌شود و در صورت تکمیل طرح‌های توسعه، واکسن‌های جدید غیرفعال طیورنیز به بازار مصرف عرضه خواهند شد.

برای مطالعه کامل کلیک کنید.

۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *