بیماری هایی که در کمین طرفداران آبگوشت است!

بیماری‌هایی که ممکن هست براثر مصرف مکرر آبگوشت به وجود بیاید-تک نام پندار آریا

ثابت شده است که بسیاری از بیماری های مدرن از جمله تصلب شرایین، بیماری‌های ایسکمیک قلب، حملات قلبی، سکته مغزی، از طریق استفاده چربی های حیوانی که در آن اسیدهای چرب اشباع موجود می‌باشد همراه است.

طبق گزارش تهیه شده،  آندره بوبرووسکی، متخصص تغذیه از آنچه در خوردن آب گوشت باید ترسید گفت و بیان کردند:  آب گوشت خطر ابتلا به بیماری های جدی را افزایش می‌دهد.

آب گوشت یک غذای سالم و ترمیم کننده است ؛ پس از بیماری یا جراحی اغلب آب گوشت تجویز می‌شود، زیرا یک غذای سالم و ترمیم کننده است. با این حال، مصرف روزانه آب گوشت گاو یا مرغ می تواند برای سلامتی مضر باشد، در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک ، متخصص تغذیه و دانشیار دانشکده پزشکی دانشگاه دولتی سن پترزبورگ، آندره بوبروفسکی ، هشدار داد.

اول از همه، به گفته وی این به خاطر داروهایی است که در پرورش دام و طیور استفاده می شود.

پرورش سریع طیور ودام

وی افزود: ” امروزه مزارع مدرن برای پرورش سریع طیور و دام از مقدار زیادی هورمون و آنتی بیوتیک استفاده می‌کنند. بهتر است از آبگوشت دوم یا حتی سوم استفاده شود، مواد مضر بسیار کمتری وجود خواهد داشت. با این حال، غیرممکن است به نحوی محتوای این مواد را بررسی کنید.”

علاوه بر این، کاهش مصرف آبگوشت های چرب برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی توصیه می‌شود.

آندره بوبرووسکی در ادامه فرمودند: “ثابت شده است که بسیاری از بیماری های مدرن تصلب شرایین، بیماری‌های ایسکمیک قلب، حملات قلبی، سکته مغزی با استفاده مداوم از اسیدهای چرب اشباع، یعنی چربی های حیوانی همراه است.

تصلب شرایین یا آترواسکلروز

یکی از موثرترین توصیه ها کاهش چربی های حیوانی از جمله آبگوشت، در رژیم غذایی. که عواقب ناشی از مصرف چنین چربی هایی دور است. به عنوان نمونه، تصلب شرایین یا آترواسکلروز نشانه‌های درد آور ندارد، اگرچه ممکن است از دوران کودکی شروع شده و با افزایش سن، پیشرفت سریع‌تری پیدا کند،

اما تقریباً نشانه‌ای از خود بروز نمی‌دهد. ممکن است به علت مقادیر زیاد چربی‌ها و کلسترول در خون پلاک در جایی که عروق آسیب دیده‌اند، شروع به تجمع کند. با گذشت زمان، پلاک سخت شده و باعث باریک شدن شریان‌ها می‌شود.

در نهایت، قسمتی از پلاک ممکن است پاره شود. هنگامی که این اتفاق بیافتد، پلاکت‌ها به محل آسیب‌دیده می‌چسبند. تجمع پلاکت‌ها باعث تشکیل لخته خون و در نتیجه باریک‌تر شدن رگ‌ها و محدودیت جریان خون حاوی اکسیژن به قسمت‌های مختلف بدن می‌شود.

(پلاکت‌ها اجزایی از خون هستند که با تشکیل لخته، از خونریزی جلوگیری یا آن را متوقف می‌کنند.) “بسته به اینکه کدام رگ تحت تأثیر قرار گرفته باشد، لخته شدن خون می‌تواند باعث درد قفسه سینه (آنژین) یا حمله قلبی یا سکته مغزی شود.

او همچنین استفاده از آب گوشت چرب را برای بیماری سنگ معده و برخی بیماری های دیگر توصیه نمی‌کند.

برای مطالعه کامل کلیک کنید.

۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *