بررسی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نهاده‌های دامی

حذف ارز دولتی

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه سامانه بازارگاه ذاتا مشکلی ندارد، گفت: بررسی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات نهاده‌های دامی در دستور کار دولت است و در حال بررسی می‌باشد.

به گزارش روابط عمومی انجمن واردکنندگان دارو، افزودنی و مواد بیولوژیک دام به نقل از خبرنگار مهر، مرتضی رضایی در کنفرانس مطبوعاتی که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برخی مدعی شده‌اند معاونت امور دام به صورت دستی در تخصیص سهمیه نهاده دخالت می‌کند و همین مسئله نظارت سیستمی را مختل کرده است، تصریح کرد: علیرغم تمام زحماتی که بانک مرکزی و وزارت صمت در حوزه واردات نهاده‌ها متحمل شده‌اند، در این حوزه کمبود وجود دارد، بنابراین این حق را به من و همکارانم بدهید که گاهی در توزیع خطایی رخ داده باشد اما اینکه به صورت سیستماتیک این اشتباه انجام شود، را به شدت تکذیب می‌کنم.

وی همچنین درباره احتمال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات نهاده‌های دامی گفت: انجام این کار تبعاتی به همراه خواهد داشت. به عنوان مثال بعد از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات نهاده‌ها، تولیدکنندگان به چهار برابر نقدینگی بیشتر نیاز دارند تا نهاده‌های موردنظرشان را تأمین کنند. همچنین افزایش قیمت محصولات پروتئینی برای مصرف کننده از دیگر نکاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد و بستر آن فراهم شود.

برای مطالعه متن کامل خبر، اینجا را کلیک نمایید.

۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *