حمایت وزارت جهاد کشاورزی از ایجاد زنجیره‌ها در حوزه طیور

حمایت جهاد کشاورزی در حوزه طیور-تک نام پندار آریا

جناب آقای سید جواد ساداتی‌نژاد  در سفر هیات دولت به استان یزد در نشست تخصصی با فعالان بخش کشاورزی این استان، فرمودند: خصوصی‌ترین بخش اقتصادی کشور کشاورزی است، لذا عاقلانه است تا امورات را به کشاورزان واگذار کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی جناب آقای سید جواد ساداتی نژاد افزودند: در این امر به صورت شعاری به آن نپرداخته ایم و در مجلس شورای اسلامی نیز اصلاح قیمت خرید تضمینی در شورای تشکل‌ها را ورود داده ایم و به اتاق اصناف ایران و تشکل‌ها جایگاه داده ایم و آن‌ها را در قیمت‌گذاری سهیم کرده‌ایم که خروجی قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی را برای گندم در بر داشت.

آقای ساداتی‌نژاد یادآور شدند: گندم شاخص اقتصاد کشاورزی در کشور است و فعالان اقتصادی اهمیت محصول گندم و قیمت ۱۱ هزار و۵۰۰ تومانی آن را می دانند.

حوزه کشاورزی در دولت سیزدهم

وی تاکید کردند: نگاه دولت سیزدهم به حوزه کشاورزی و قیمت گندم، اهمیت این بخش را نشان داده و به نوعی عقب‌ماندگی گذشته را در ابتدای دولت سیزدهم تنظیم کرده است.

تنظیم بازار توسط اتحادیه ها

مقام عالی وزارت یادآور شدند: باید مجموع تنظیم بازار و مسائل مربوط به مرغ گوشتی را به اتحادیه‌ها واگذار می‌کنیم و اتحادیه کشوری و استانی موظف به تنظیم بازار هستند.
جناب آقای سید جواد ساداتی نژاد تصریح کردند : اتحادیه ها خواستار خرید تضمینی به قیمت تضمینی هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به سرعت اتحادیه در تنظیم گری بازار نسبت به دولت، افزودند: در نهایت این مهم به نفع اتحادیه، بازار و مصرف کننده است.

آقای ساداتی‌نژاد با تاکید بر کشاورزی قراردادی، از کلیه تولید کنندگان صنایع تبدیلی و صنایع فرآوری درخواست کرد؛ در این حوزه ورود کنند.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کردند: ما باید مشکل اسناد کشاورزی را برای یکبار و همیشه حل کنیم.

وی از کشاورزان خواست تا در اخذ اسناد کشاورزی کمک کنند و با این عمل به بخش کشاورزی هویت دهند.
ساداتی نژاد با تاکید بر اهمیت اجرای الگوی کشت، گفتند: در زمینه موضوع آب در گام اول باید الگوی کشت اجرا شود.

وزیر جهاد کشاورزی آقای ساداتی نژاد تصریح کردند: برای ایجاد زنجیره‌ها در حوزه طیور وزارت جهاد کشاورزی آمادگی لازم را دارد.
ساداتی‌نژاد با تاکید بر رفع مشکلات صادراتی به کشور‌های مختلف، افزودند: می‌توانیم بازار بزرگی را در سایر کشور‌ها داشته باشیم.

برای مطالعه کامل کلیک کنید.

۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *