جوجه ریزی از ۱۳۰ میلیون قطعه در ماه به ۱۱۰ میلیون قطعه کاهش یابد.

جوجه ریزی از ۱۳۰ میلیون قطعه در ماه به ۱۱۰ میلیون قطعه کاهش یابد.

دبیر انجمن صنفی جوجه‌های یک‌روزه جناب آقای محمدرضا صدیق‌پور فرمودند: با توجه به عدم اجرای طرح کارت پروتئین در کارگروه برنامه ریزی تولیدمصوب شد میزان جوجه ریزی که تا ۱۳۰ میلیون قطعه در ماه افزایش یافته به ۱۱۰ میلیون قطعه کاهش یابد.

کاهش تقاضا برای خرید مرغ


جناب آقای محمدرضا صدیق‌پور، دبیر انجمن صنفی جوجه‌های یک‌روزه ،اظهار داشتند: تقاضا برای خرید مرغ در کشور ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش یافته بعد از از تغییر نرخ ارز واردات نهاده های دامی که مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی نیز آن را تایید می‌کند.
دبیر انجمن صنفی جوجه های یک روزه در ادامه صحبت های خود اضافه کردند: قبل از حذف ارز ۴۲۰۰ تومان نهاده ها دامی ماهانه ۱۲۰ میلیون  قطعه جوجه در کشور تولید می کردند اما اکنون میزان کمتری نیاز کشور را تامین می‌کند.

هشدار درباره عدم معدوم سازی جوجه یک روزه


  جناب آقای محمدرضا صدیق پور دبیر انجمن صنفی جوجه های یک روزه در ادامه صحبت های خود فرمودند: بعد از حذف ارز۴۲۰۰ تومان قرار بود که تنها به مدت ۲ ماه  یارانه معوض به صورت نقدی داده شود و بعد از این مدت کارت پروتئین یا بسته های حمایتی به مردم داده شود که این امر مصرف مرغ در کشور را کاهش نمی‌داد اما زیرساخت های اجرای این طرح ها محقق نشد و یارانه به صورت نقدی ماند.


جناب آقای محمد رضا صدیق پور تصریح کردند: این شرایط باعث شد که تقاضا برای خرید جوجه یک روزه نیز کاهش یافت و با توجه به اینکه جوجه یک روزه را بیشتر از چند ساعت نمی‌شود نگهداری کرد متاسفانه برخی از تولید کنندگان این محصول از چرخه تولید حذف شدند.
جناب آقای محمدرضا صدیق‌پور اظهار داشتند: در مهر ماه سال جاری نیز مجدد موضوع پرداخت کارت پروتئین برای خرید مرغ مطرح شد اما این طرح نیز اجرا نشد و تولید کنندگان دوباره با تولید مازاد مواجه شدند.

کاهش جوجه ریزی


دبیر انجمن صنفی جوجه‌های یک‌روزه جناب آقای محمدرضا صدیق پور در ادامه صحبت فرمودند: جلسه کارگروه برنامه ریزی تولید در وزارت جهاد کشاورزی در این ارتباط برگزار و تصمیم گرفته شد میزان جوجه ریزی که تا ۱۳۰ میلیون قطعه در ماه افزایش یافته بود به ۱۱۰ میلیون قطعه کاهش یابد.
وی افزودند: وزارت جهاد کشاورزی با تشکل های مرغداران برای کاهش جوجه ریزی  همراهی کرد و ۱۱۰ میلیون جوجه ریزی در ماه را مصوب و تکلیف کرد.

برای مطلاعه کامل کلیک کنید

۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *