اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون به استان‌ها

اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون به استان‌ها-تک نام پندارآریا


جناب آقای سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی فرمودند: شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار در صنایع فرآوری کشاورزی نیز فعال هستند.در استان اصفهان شهرستان خوانسار در بحث عسل ظرفیت بی‌نظیری دارد و هم چنین شهرستان گلپایگان در بحث فرآوری صنایع لبنی دارای یک نشان ملی در کشور است.

مشکلات بخش کشاورزی


وزیر جهاد کشاورزی طی صحبت با دامداران و کشاورزان در رابطه با مشکلات بخش کشاورزی خاطرنشان کردند: موضوع اسناد اراضی کشاورزی، تداخلات اراضی، نبود سردخانه و … از جمله مشکلات این شهرستان‌ها است که زمانی برای رفع آنها و سازوکارآن تعیین کردیم.
جناب آقای ساداتی نژاد به برنامه دولت سیزدهم برای رفع کامل تداخلات اراضی کشاورزی تا پایان سال ۱۴۰۲ و صدور اسناد کشاورزی تا پایان دولت اشاره کرد و گفت: صدور اسناد در هر استان و از یک شهرستان آغاز شده است، در استان اصفهان نیز، امیدواریم به عنوان کار ویژه و اولویت سازمان جهاد کشاورزی استان، ابتدا در اراضی کشاورزی شهرستان گلپایگان آغاز می شود و تا پایان شهریور سال ۱۴۰۲ در تمام اراضی این شهرستان اجرایی خواهد شد.

سردخانه


بحث سردخانه یکی دیگراز مشکلات این دو شهرستان در استان اصفهان است، که وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با این موضوع فرمودند: برای رفع این مشکل، به سرمایه‌گذاران علاقه‌مند برای سرمایه‌گذاری در صنایع فرآوری و سردخانه، تسهیلاتی از محل تبصره ۱۸ اختصاص می‌دهیم.
ایشان از دیگر مسائل این شهرستان‌ها را موضوع آبیاری‌های نوین عنوان کرده و گفتند: با توجه به تغییرات اقلیمی باید به موضوع آبیاری های نوین توجه ویژه شود، در بحث آبخیزداری هم در این منطقه اعتباراتی را اختصاص داده شده تا بتوانیم از آب و خاک این منطقه محافظت کنیم.
جناب آقای سید جواد ساداتی‌ نژاد خاطرنشان کرد: از طریق بانک کشاورزی از هفته گذشته، تخصیص ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون به استان ها آغاز شده تا مشکلات حوزه مکانیزاسیون استان‌ها رفع شود.


به گفته وزیر جهاد کشاورزی در خصوص بحث دامدارکارت در فاز دوم‏، پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در بحث مردمی‌سازی آغازشده که ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آن به استان‌ها اختصاص یافته تا دامداران و مرغداران از آن استفاده کنند.

مطالبات مرغداران

مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی ذکر کردند: پیگیری مطالبات مرغداران یکی از موضوعاتی است  که به جد دنبال آن هستیم و در این راستا، بازار را به اتحادیه‌ها واگذار می‌کنیم. بازاررسانی و تنظیم بازار توسط تشکل‌ها و اتحادیه‌ها موضوع فوق‌العاده مهمی است.


و در ادامه فرمودند: اتحادیه مرغداران کشور در ۳۱ استان از طریق بانک کشاورزی و صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری مربوطه حمایت شدند، که بتوانند خرید مرغ مازاد را از مرغداران انجام داده، ذخیره‌سازی کرده و در زمان مورد نیاز آن را به بازار عرضه کنند.


آقای سید جواد ساداتی نژاد تاکید کردند: شرکت پشتیبانی امور دام مابه‌التفاوت و ضرر و زیان را در زمان فروش و با توافق صورت گرفته بین سازمان جهادکشاورزی وشرکت پشتیبانی امور دام و اتحادیه مرغداران، تامین خواهد نمود.

وی همچنین تاکید نمود که ما بازار را به خود مردم، یعنی به اتحادیه‌ها واگذار می‌کنیم و امیدواریم کم کم به سمت واگذاری اتحادیه دامداران در بحث دام هم پیش برویم و تلاش ما این است که خود اتحادیه‌ها و تشکل‌ها بتوانند از حوزه کشاورزی حفاظت کنند

برای مطالعه کامل کلیک کنید.

۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *