کاهش یک میلیون تنی واردات سویا برای تولید مرغ

مرتضی رضایی

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر صنعت تولید مرغ با یک میلیون تن کاهش واردات سویا همراه است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی به نقل از صدا و سیما؛ مرتضی رضایی همچنین عنوان کرد: غذای مرغ کنجاله سویا، ذرت و مقداری نیز غذاهای مکمل و ریزمغذی ها است.

وی با بیان اینکه اگر حمایت از تولید به اندازه کافی صورت نگیرد هیچ وقت نمی‌توان بازار مصرف را کنترل کرد گفت: مرغی که امروز در بازار است ۴۵ روز پیش برای تولید آن برنامه ریزی شده و ما چندین ماه است که مکاتبات بسیاری با وزارت صمت در رابطه با کفایت نکردن تامین نهاده‌های دامی داشته ایم، اما توجه نشده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: حدود ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تن ذرت، حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کنجاله سویا و حدود ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تن جو در سال مورد نیاز است و اکنون با کاهش یک میلیون تنی واردات سویا مواجه هستیم.

مرتضی رضایی گفت: مرغ بدون خوراکی‌های یاد شده نمی‌تواند پرورش یابد.

رضایی ضمن اشاره به اظهارات برخی افراد مبنی بر اینکه ذرت به اندازه کافی وارد شده است افزود: کنجاله سویا و ذرت باید متناسب با هم به مرغ داده شود تا رشد مورد انتظار در مرغ صورت گیرد و اگر یکی کمتر باشد، رشدی اتفاق نمی‌افتد. برای مثال گاهی در بازار مرغ‌هایی وجود دارد که کاهش وزن دارند این‌ها به علت آن است که کنجاله سویای کمتری به آن‌ها داده شده است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: زمانی که تولید کننده حمایت نمی‌شود با کاهش تولید مواجه می‌شویم و اگر گله‌های مولد حذف شود حتی اگر ده برابر هم نهاده وارد شود دیگر ارزش نخواهد داشت چرا که گله مولد برای تولید جوجه و تخم مرغ وجود ندارد.

برای مطالعه متن کامل خبر، اینجا را کلیک نمایید.

۱+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *