پیش بینی تولید ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تن گوشت مرغ در کشور

پیش بینی توليد 2 ميليون و 650 هزار تن گوشت مرغ در کشور- تک نام پندار آریا

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در کشور ایران ظرفیت تولید گوشت مرغ سه میلیون تن است، فرمودند: پیش بینی شده است که تولید امسال این فرآورده گوشتی ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تن گوشت مرغ در کشور که تا پایان سال ۱۰۰درصد آن محقق می‌شود.

۱۰۰ هزار تن صادرات مرغ

جناب آقای حسین دماوندی نژاد در حاشیه نشست مدیران طیور سازمان های جهادکشاورزی کشور در تبریز در گفتگو با خبرنگاران  اظهار کردند: تامین کامل بازار گوشت مرغ کشور تاکنون تحقق یافته است و ۱۰۰ هزار تن نیز تا پایان سال صادرات خواهیم داشت.

وی همچنین اعلام کرد: ۱.۲ میلیون تن تولید تخم مرغ در سال جاری پیش بینی شده است که علاوه بر تامین آن ۸۰هزار تن دیگر صادرات خواهیم داشت.

آقای دماوندی در ادامه صحبت های خود یادآور شدند: مداخلات موجب فراز و فرود شده است اما باید به این منطق که نظام، نظام عرضه و تقاضا است توجه شود حتی علاوه بر تامین کامل نیازهای داخلی طیور می توانیم به نیاز تا ۱۰ میلیون جمعیت پیرامونی کشور پاسخ دهیم.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کردند: حمایت از تولید موجب حفظ آرامش بازار می‌شود.

جناب آقای دماوندی نژاد همچنین با اشاره به گذشت حدود ۹ ماه از اجرای طرح بزرگ اصلاح ساختار اقتصادی به خصوص در بخش کشاورزی و بخش طیور کشور، گفتند: نگرانی هایی در آغاز این طرح وجود داشت که با توجه به تلاش وزارت کشاوری این موضوع مدیریت شد و اکنون تولید و ذخیره سازی گوشت مرغ، تخم مرغ و سایر فرآورده ها و محصولات کشاورزی شرایط مناسبی داریم.

تسهیلات بانکی

وی افزودند: مقرر بود در اجرای این طرح ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در اختیار این بخش قرار گیرد که بخشی از آن دریافت شده و امیدواریم بخش باقی مانده نیز به موقع در اختیار بخش کشاورزی قرار گیرد.

آقای دماوندی اضافه کردند: البته در دریافت تسهیلات بانکی برای بهسازی و نوسازی مرغداری ها، گاوداری ها و اماکن تولیدی یک مقدار عقب ماندگی داریم بر این اساس در سال آینده در برنامه هفتم توسعه برای ارتقای سطح تسهیلات عزم جدی داریم.

برای مطالعه کامل کلیک کنید.

۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *