ویراکیل ضدعفونی‌کننده‌ای برای دام و طیور

دوره بعد از آنتی‌بیوتیک

همه کسانی که با صنعت طیور سر و کار دارند، با مسئله مقاومت آنتی‌بیوتیکی آشنایی دارند. هم‌چنین فشا‌رهای زیادی برای کاهش مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها و حتی منع مصرف آنها در حیوانات تولید کننده وجود دارد. این مساله تولید کنندگان را در شرایط سختی قرار داده است.

یافتن گزینه کنترلی جایگزین برای استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها دشوار است.هیچ آنتی‌بیوتیکی در مرحله ارائه وجود ندارد. باکتریوفاژها ممکن است به عنوان یک گزینه در نظر گرفته شوند. اما ویژگی بالای آنها، استفاده از آنها را دشوار می‌سازد. امنیت زیستی(بایوسکیوریتی) و ضد عفونی کننده‌ها ابزار مهمی در مدیریت بیماری‌ها هستند.

Virakill یک ضدعفونی کننده بر پایه DDAC به صورت فرمولاسیون جدید است. این فرمولاسیون جدید Virakill®، کارایی ضدعفونی کننده را افزایش و سمیت آن را کاهش داده است.

برنامه ضدعفونی مداوم با ویراکیل Virakill®

برنامه ضدعفونی مداوم با ویراکیل بهترین انتخاب برای مدیریت بیماری‌ها در دوره بعد از آنتی‌بیوتیک است که شامل چهار گام می‌باشد:

گام اول : ضد عفونی موثر در مرحله قبل از پر کردن سالن ها

حذف همه پاتوژن‌ها ، باکتری‌ها و ویروس‌ها در این مرحله برای مدیرت بیماری‌ها و عملکرد مناسب، ضروری است. غیرفعال سازی موثر ویروس بیماری گامبورو (IBDV) و ویروس کم خونی جوجه‌ها (CAV) در این مرحله ضروری است.

گام دوم: امنیت زیستی(بایوسکیوریتی) موثر

امنیت زیستی(بایوسکیوریتی) موثر از طریق استفاده صحیح از حوضچه‌های ضدعفونی در ورودی‌ها و اسپری ضدعفونی کننده بر تجهیزات است. از تمیز بودن همیشگی ضدعفونی کننده موجود در حوضچه‌های ضدعفونی  مطمئن شوید. به طور مرتب ضدعفونی کننده موجود در حوضچه‌ها را عوض کنید. زمانی که حوضچه‌ها به طور چشمی کثیف هستند، بر تاثیرگذاری ضدعفونی کننده اثر می‌گذارند.

گام سوم: ضدعفونی مداوم آب آشامیدنی

آب آشامیدنی را به طور مداوم با ۱۰۰ppm محلول ویراکیل Virakill® (۱۰ میلی لیتر ویراکیل  در ۱۰۰لیتر آب) ضدعفونی کنید. این کار باید بطور مداوم انجام گیرد مگر در زمان استفاده از واکسن زنده و یا افزودن پروبیوتیک که در این صورت باید ۲۴ ساعت فاصله داد.  قبل از اولین استفاده مداوم از غلظت بسیار پایین ویراکیل Virakill® در آب آشامیدنی، سیستم آبخوری‌ها باید با محلول ۱% ویراکیل  شستشو و تمیز گردد.

نکته مهم: جوجه‌ها نباید محلول ۱% ویراکیل را بنوشند، این فقط برای شستشوی سیستم آبخوری‌ها  و حذف بیوفیلم‌های موجود در سیستم است.

امنیت و کارایی این سیستم، به طور گسترده مورد آزمایش قرار گرفته است واگر براساس توضیحات لیبل استفاده شود هیچ اثر منفی بر روی پارامترهای تولید ندارد.

گام چهارم: اسپری مداوم هوا در اطراف پرنده‌ها

هوای اطراف پرنده‌ها را به طور مداوم با محلول ۱% ویراکیل Virakill® اسپری کنید. امنیت این سیستم، به طور گسترده مورد آزمایش قرار گرفته است و ثابت شده است که تا ۳ بار اسپری در یک روز ، امن می‌باشد. فراوانی اسپری کردن بستگی به بیماری دارد که شما با آن مواجهه هستید. در صورت شیوع بیماری جدی، اگر لازم شد شما می‌توانید ۳ بار در یک روز، اسپری کنید.

اگر با بیماری خاصی مواجه نیستید می‌توانید یک یا ۲ بار در هفته اسپری کنید. اگر سیستم خنک کننده  در سالن دارید، می‌توانید هرزمان که پرندگان خنک می‌شوند، با محلول ویراکیل Virakill® اسپری کنید.

۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *