منع نابود‌سازی جوجه‌های یکروزه در آلمان از سال آتی

ممنوعیت نابودسازی جوجه‌های نر یکروزه

طبق اعلام وزیر کشاورزی آلمان، جولیا کلاکنر؛ نابود سازی جوجه‌های نر یکروزه از سال آتی غیرقانونی است.

به گزارش بخش بین المللی پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی و صنایع غذایی ایران(اگنا) به مناسبت آغاز «هفته بین المللی سبز آلمان»، پیش نویسی قانونی برای منع کشتار جمعی جوجه‌های نر یکروزه توسط هیئت وزیران به امضا رسیده است و این کشور به عنوان اولین کشور در جهان این عمل را منع می‌نماید.

جولیا کلاکنر گفت این اقدام یک گام قابل توجه در جهت رفاه حیوانات است: متأسفانه این کار در همه جای دنیا وجود دارد. اما من این را از نظر اخلاقی قابل قبول نمی‌دانم.

روش جایگزین:

در گام نخست، مرغداران متعهد به استفاده از فناوری شناسایی جنسیت حیوان قبل از تخمگذاری آن می‌شوند تا از تولد جوجه‌های نر جلوگیری شود. از سال ۲۰۲۴، پیش نویس قانون مرغداران را وادار به استفاده از روش‌هایی می‌کند که در مراحل اولیه فرآیند جوجه‌کشی از تولد جوجه‌های نر جلوگیری کنند.

طبق آمار، در حال حاضر سالانه حدود ۴۵ میلیون جوجه نر در آلمان کشتار می‌شوند زیرا آنها برای تولید گوشت و همچنین صنعت تخمگذار مناسب نیستند.

پیش‌نویس قانون:

دو سال پس از اعلام نگرانی دادگاه فدرال اداری آلمان در خصوص اینکه رفاه حیوانات مهم‌تر از منافع اقتصادی مرغداران است، پیش‌نویس این قانون صادر گردید.

با این حال ذهنیت انجمن طیور آلمان این است که این کار سبب بروز زیان رقابتی بسیار زیادی خواهد شد و این برنامه‌ها فقط راهکاری جزئی است. علاوه براین، انجمن نگران این است که قانون در جاهای دیگر اروپا قابلیت اجرایی شدن را نداشته باشد.

اگرچه وزیر کشاورزی فرانسه «دیدیه گیلوم» گفته است که این قانون از اواخر سال ۲۰۲۱ در فرانسه نیز اجرا خواهد شد و سوئیس قبلاً معدوم سازی جوجه‌های زنده را در دستگاه خرد کن ممنوع کرده بود اما هنوز هم مجوز معدوم سازی با گاز را می‌دهد.

تکنیک‌های جدید:

هم اکنون برخی از شرکت‌ها روش‌های جایگزین خود را برای جلوگیری از تولد جوجه‌های نر اعلام داشته اند.

برای مطالعه متن کامل خبر، اینجا را کلیک نمایید.

۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *