مجوز فروش گوشت‌مصنوعی برای نخستین بار در جهان صادر شد

گوشت مصنوعی

یک استارتاپ آمریکایی به نام “ایت جاست” برای فروش گوشت مرغ پرورش یافته در آزمایشگاه از سوی سنگاپور تائیدیه دریافت کرد که این نخستین موافقت رگولاتوری در جهان با فروش گوشت به اصطلاح پاک است که از کشتار دام و طیور تولید نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری رویترز؛ جاش تتریک، مدیرعامل و یکی از موسسان شرکت “ایت جاست” اعلام کرد: این گوشت مصنوعی که به عنوان ناگت فروخته می‌شود، در آینده نزدیک در رستورانی در سنگاپور به قیمت گوشت مرغ ممتاز در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

تقاضای مردم برای جایگزینی گوشت‌های تولید کشتارگاه به سبب نگرانی نسبت به سلامت حیوانات و محیط زیست افزایش پیدا کرده است. جایگزین‌های گیاهی که از سوی شرکت‌هایی مانند “بیاند میت”، “ایمپاسیبل فودز” و Quorn ترویج پیدا کرده‌اند، به وفور در قفسه‌های سوپرمارکت‌ها و منوی رستوران‌ها مشاهده می‌شوند.

اما گوشت پاک یا گوشت پرورشی که از سلول‌های ماهیچه حیوانات در یک آزمایشگاه پرورش داده می‌شود، با توجه به هزینه بالای تولید در مرحله نوپا قرار دارد.


هم‌اکنون سنگاپور که شهری با ۵.۷ میلیون نفر جمعیت است، حدود ۱۰ درصد از غذای مورد نیازش را تولید می‌کند اما درصصد آن است تا این رقم را در یک دهه آینده با حمایت از زراعت پیشرفته و راه‌های جدید تولید غذا بالا ببرد.


یکی از اهداف “ایت جاست”، سودآوری در سطح درآمد عملیاتی پیش از پایان سال ۲۰۲۱ می‌باشد؛ این استارتاپ همچنین امیدوار است سهامش را به زودی عرضه کند.

طبق گزارشات رویترز، بیش از ده‌ها شرکت در حال آزمایش تولید گوشت ماهی، گاو و مرغ مصنوعی در سطح بین المللی هستند و امیدوارند وارد این حوزه شوند. براساس ارزیابی بانک بارکلیز، ممکن است ارزش آن تا سال ۲۰۲۹ به ۱۴۰ میلیارد دلار صعود کند.

برای مطالعه متن کامل خبر، اینجا را کلیک نمایید.

۱+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *