ساخت اولین واکسن کرونا توسط کشور روسیه

طبق آخرین اخباری که از مرحله نهایی واکسن کرونا منتشر شده بود، دانشگاه آکسفورد با همکاری آزمایشگاه دولتی انگلستان در هند، در حال آزمایش کردن واکسن بر روی انسان بودند. چین، انگلستان و آلمان از جمله کشورهایی بودند که در ساخت واکسن با هم رقابت تنگاتنگی داشتند و انتظار می‌رفت خبر خوش ساخت واکسن را به جهان بدهند؛ اما نگاه‌ها به سوی دیگری چرخید و روسیه، کشوری که در هیچ یک از مراحل تولید واکسن خود، گزارشی منتشر نکرده بود، خبر ساخت واکسن ویروس کرونا را به دنیا داد. این خبر مستقیم از خبرگزاری اسپوت نیک روسیه منتشر شد و جهان را متحیر کرد.

طبق گزارش سی‌ان‌ان، روسیه امنیت جهان را به خطر انداخته و دقت را فدای سرعت کرده است. او می‌گوید اولین بودن ارزش آن را ندارد که ما بخواهیم از دقت لازم چشم‌پوشی کنیم و سلامت مردم جهان را به خطر بیندازیم. این اتهامات از اینجا سرچشمه می گیرد که روسیه در هیچ یک از مراحل تولید واکسن خود، گزارشی منتشر نکرده است.

سوال ما این است که آیا غربی‌ها نیز واقعا نگران مردم جهان هستند یا فقط به علت جا ماندن از رقابت تولید واکسن، سر و صدا به پا کردند؟ به هر حال روسیه برای قابل اعتماد بودن واکسن خود در دنیا، مجبور به اطلاع رسانی جهانی در این‌باره است. چون این موضوع فارغ از جنبه درمانی، بحث سود تجاری پر رنگی در اقتصاد کشور تولیدکننده نیز دارد.

برای مطاله متن کامل خبر، اینجا را کلیک نمایید.


۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *