رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری هشدار داد: هر علامت تنفسی قطعا کروناست

به نقل از خبرگزاری ایسنا: رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری ضمن تاکید بر پیک سوم کرونا و با بیان اینکه این روزها موردی به اسم سرماخوردگی نداریم و هر علامت تنفسی قطعا کروناست، اضافه کرد:

متاسفانه موج سوم بیماری کرونا شروع شده و حداقل تا چهارماه آینده باید برای جلوگیری از بروز فاجعه جدید تمامی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و سرگرم اخبار مرتبط با واکسن و دارو نباشیم.

دکتر پیام طبرسی با اشاره به زیاد شدن تقاضای بستری در بخش اورژانس بیمارستان مسیح دانشوری از اواخر هفته گذشته، عنوان کرد: آمار مراجعه به اورژانس از حدود ۶۸ نفر در چند روز گذشته، این روزها به حدود ۲۰۰ نفر در روز رسیده، به طوری که مردم برای بستری در اورژانس صف کشیده‌اند و فشار کاری شدیدی طی چند روز اخیر شروع شده است.

موج سوم کرونا سخت‌تر خواهد بود

وی با انتقاد از تکرار اشتباهات درحوزه کنترل این اپیدمی، اظهار کرد:‌ تجربه هفت ماه گذشته نشان داده که وقتی اپیدمی وارد موج می‌شود، مانند موج اول و دوم، موج سوم شدیدتر و سخت تر خواهد بود و موج سوم بین یک تا دو هفته طول خواهد کشید، بنابراین به طور خیلی جدی از مردم خواهش می‌کنم که پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند، از مسافرت‌ها، حضور در تجمعات غیرضروری و رفتارهای غیربهداشتی خودداری کنند.

خطر افزایش آمار مرگ و میر روزانه

وی همچنین از مسئولان خواست که بحران کرونا را جدی‌تر بگیرند و تاکید کرد: نباید منتظر بمانیم تا شرایط بحرانی شود و بعد به دنبال حل آن بحران باشیم. شیوع موج سوم از اواخر هفته گذشته آغاز شده و اگر به همین منوال پیش برویم، طبق تخمین دکتر حریرچی در نموداری که نشان دادند، در آبان ماه مرگ و میر ناشی از کرونا به ۶۰۰ نفر در روز می‌رسد، البته امیدواریم که این تخمین هیچ وقت محقق نشود، ولی اگر برنامه‌ ریزی صحیحی نداشته باشیم و این تخمین واقعی شود، واقعاً یک فاجعه در کشور اتفاق خواهد افتاد.

برای مطالعه متن کامل خبر، اینجا را کلیک نمایید.

۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *