تولید محرک رشد گیاهی دام برای اولین بار

تولید محرک رشد گیاهی دام

به گزارش خبرگزاری مهر، لاله حجازی مدیرعامل شرکت در زمینه این مکمل گیاهی دامپزشکی گفت: این دارو نتایج بسیار خوبی در کارآزمایی بالینی نشان داد و تایید شد که مصرف آن باعث اشتهاآوری و افزایش مصرف خوراک دام می‌شود.

وی با بیان اینکه همچنین این داروسبب بهبود رشد، ضریب تبدیل و صفات اسکلتی دام نیز می‌شود، گفت: در سال‌های اخیر استفاده از آنتی بیوتیک‌ها به عنوان محرک رشد دام امری رایج بوده است که باعث ایجاد مقاومت دام در برابر آنتی بیوتیک‌ها می‌شود و این مقاومت دارویی با مصرف گوشت و شیر حیوان در بدن انسان نیز ایجاد می‌شود لذا طی این سال‌ها، داروهای گیاهی در حوزه‌های دامپزشکی رشد چشمگیری را تجربه کرده است.

حجازی گفت: گیاهان و ترکیبات فعال آن‌ها اثربخشی زیادی در جلوگیری از رشد میکروب‌های بیماری زا، کمک به هضم و جذب مواد مغذی، افزایش اشتها و تقویت سیستم ایمنی دارند که این محصول چنین مشخصه‌هایی دارد.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان گفت: طراحی این مکمل گیاهی دامپزشکی با فرمولی خاص صورت گرفته و افزایش جذب، بهبود اسکور مدفوع در دام همچنین افزایش و بهبود وضعیت سیستم ایمنی را منجر می‌شود.

وی ضمن نام بردن مواد تشکیل دهنده این مکمل گیاهی از جمله: کتان قهوه‌ای (بَزرَک)، آویشن شیرازی، پونه و رزماری، اضافه کرد: گیاه آویشن با دربرداشتن تیمول و کارواکرول به عنوان ضد باکتری، ضد ویروس، آنتی سپتیک، ضد تب، ضد احتقان و ضد التهاب است همچنین مواد موثره این گیاه موکولیتیک بوده و سبب تسهیل در خروج ترشحات از دستگاه تنفس می‌شود بنابراین آویشن تأثیر بسیار خوبی بر فعالیت متابولیک فلور دستگاه گوارش دام دارد.

لاله حجازی همچنین از خواص هریک از مواد گیاهی در این مکمل گیاهی و اثرات مثبت آن برای دام صحبت کرد.

برای مطالعه متن کامل خبر، اینجا را کلیک نمایید.

۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *