تولید محرک رشد و تقویت‌کننده طیور در پارک علم و فناوری شهید بهشتی

مرغداری

به گزارش خبرنگار مهر، سالانه بیماری‌های طیور جان بسیاری از پرندگان را می‌گیرند و سبب تلف شدن بسیاری از پرندگان می‌شوند.

همواره شرکت‌های مختلفی در زمینه تولید داروهای دام و طیور فعالیت می‌کنند که یکی از آن‌ها در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی مستقر است که مدتی است پیشگیری و درمان بیماری‌ها را با استفاده از داروهای گیاهی آغاز کرده است.

دکتر مرتضی ابوعلی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: اخیرا این شرکت برای نخستین بار در دنیا به ترکیبی نوآورانه دست یافته است و توانسته است آن را به عنوان ترکیبی محرک برای رشد و تقویت ایمنی طیور مورد استفاده قرار دهد.

وی دستیابی به این توانمندی را در شرایط کنونی که میانگین تلفات بین مرغ‌های گوشتی در کشور حدود ۱۰ درصد است را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: این ترکیب نوآورانه می‌تواند با ایجاد اثر هم‌افزایی تلفات مرغ‌های گوشتی را به میزان ۳ درصد کاهش دهد.

ابوعلی تاکید کرد: از ویژگی‌های قابل توجه این ترکیب می‌توان این موارد را عنوان کرد: این ترکیب، آمونیاک سالن را تا حدی کاهش می‌دهد و کیفیت لاشه مورد استفاده طیور دامی را تا حد قابل توجهی بالا می‌برد و از بوی آن تا حد زیادی می‌کاهد و زمان ماندگاری لاشه را افزایش داده و پخت آن را بهترمی‌کند.

طبق گفته ابوعلی ترکیب نوآورانه این شرکت دانش بنیان  مراحل تست خود را گذرانده و موفق به کسب مجوز از سازمان دامپزشکی کشور شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اعلام اینکه به تازگی دو ترکیب دیگر را نیز آماده ورود به بازار کرده ایم، گفت: اگرچه مواد مورد نیاز این شرکت اغلب گیاهان بومی داخل کشور هستند اما بخشی از مایحتاج آن که مربوط به مواد اولیه است از خارج کشور تامین می شود، به همین دلیل مشکلاتی در حوزه ارزی وجود دارد که نیازمند مساعدت بیشتر مسئولین و دستگاه‌های ذیربط است.

برای مطالعه متن کامل خبر، اینجا را کلیک نمایید.

۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *