توسعه اولین آزمایش خون جهان که اثربخشی درمان سرطان را در ۲۴ ساعت مشخص می‌کند

سلولهای سرطانی

پیدا کردن بهترین و موثرترین درمان در مراحل اولیه ابتلا به سرطان، اهمیت فوق‌العاده بالایی دارد و حالا برای اولین بار، یک آزمایش خون جدید می‌تواند به پزشکان برای دستیابی به این مهم کمک کند.

دانمندان به روش جدیدی دست پیدا کرده‌اند که می‌تواند در طول ۲۴ ساعت به آن‌ها بگوید که یک روش درمانی روی رشد تومور تاثیرگذار بوده یا نه. این تکنیک باعث می‌شود پزشکان در مدت زمان کوتاهی روش درمان را تغییر دهند.

این روش که «ExoSCOPE» نام دارد، «وزیکول خارج سلولی» (EV) درون خون را مورد بررسی قرار می‌دهد. وزیکول‌های خارج سلولی ذرات ریزی هستند که توسط سلول‌ها منتشر می‌شوند. در این تکنیک، سلول‌های سرطانی که با دارو ارتباط داشته‌اند، EV ترشح می‌کنند که ردپای دارو در آن پیدا می‌شود.

در حال حاضر پزشکان می‌توانند نحوه تاثیرگذاری روش‌های درمانی روی تومورهای سرطانی را متوجه شوند، اما نیاز به تصویربرداری از تومور دارند که نه تنها قیمتش بالاست، بلکه فرایندی زمانبر است. در حقیقت پزشکان پس از چندین هفته می‌توانند اثربخشی یک روش درمانی را متوجه شوند.

با روش جدید، می‌توان تاثیرگذاری یک روش درمانی را تا ۲۴ ساعت پس از شروع، متوجه شد که بطور چشمگیری هزینه‌ها و زمان نظارت روی درمان سرطان را کاهش می‌دهد.

برای مطالعه بیشتر خبر اینجا را کلیک کنید

۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *