تعداد فوتی‌های کرونا در تهران رکورد زد

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا استان تهران با اشاره به تعداد قابل توجه فوتی‌های کرونا در تهران، گفت: اگر شاهد سفر به شمال کشور در آخر هفته جاری باشیم، احتمال بروز پیک جدید بیماری بعید نخواهد بود؛ به همین دلیل اعمال محدودیت‌هایی را مدنظر داریم که ممکن است یکی از آنها محدودیت‌ها در تردد به سمت شمال کشور باشد.

دکتر نادر توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط حاکم بر بیمارستان‌های استان تهران در موج جدید کرونا، گفت: همه‌ بیمارستان‌ها به شکل مستقیم یا غیرمستقیم درگیر بیماری کووید۱۹ هستند. علاوه بر بیمارستان‌های دولتی، عمومی غیر دولتی و خصوصی نیز درگیر هستند.

تمام مراکز بیمارستانی تهران، درگیر با کرونا

وی خاطر نشان کرد: به طور مثال در مرکز قلب تهران تعدادی بیمار با عارضه قلبی_عروقی حاضر می‌شوند و همزمان ممکن است آلودگی به کرونا داشته باشند؛ یا مثلا اگر بیماری به بیمارستان سوختگی مراجعه کند، اما در کنار عارضه اصلی به کرونا مبتلا باشد در صورتی که عارضه تنفسی جدی نداشته باشد، باید در آن بیمارستان مورد رسیدگی قرار گیرد. بنابراین در تهران همه مراکز درگیر بیماری کرونا هستند.

جلسه با استانداری و لزوما اتخاذ تدابیر سختگیرانه

معاون درمان ستاد کرونا استان تهران با تاکید براینکه وضعیت در تهران اصلا قابل قبول نیست، بیان کرد: یکی از عناوین در حال پیگیری این است که افرادی را که به سفرهای غیرضروری می‌روند، شناسایی کنیم تا در صورت ابتلا به کرونا موظف باشند خودشان هزینه‌های درمانی را تقبل کنند.

دغدغه تشدید نظارتها بر اصناف و کسبه


وی افزود: بخش عمده‌ای از این محدودیت‌ها مواردی است که از ابتدای هفته در تهران برقرار شد؛ از طرف دیگر تشدید نظارت‌ها بر اصناف و کسبه از جمله موارد مهمی است که در دستور کاری جدی ما قرار دارد. کنترل رفتارهای پرخطر بسیار مفید واقع خواهد شد. یکی از قسمت های حائز اهمیت برایمان برقراری دورکاری کارکنان است که اگر موفق شویم به عنوان مصوبه ستاد کرونای استان اعلام شود.

برای مطالعه متن کامل خبر، اینجا را کلیک نمایید.

۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *