تاکید وزیر جهادکشاورزی بر ارتقای بهره‌وری و تولید کیفی کارخانجات خوراک دام

وزیر جهاد کشاورزی تاکید بر ارتقای بهره وری و تولید کیفی کارخانجات خوراک دام-تک نام پندار آریا

وزیر جهاد کشاورزی بر ارتقای بهره‌ وری و کیفیت در تولید خوراک دام، طیور و آبزیان کشور و واگذاری تنظیم بازار به اتحادیه‌ها تاکید کرد.
جناب آقای سید جواد ساداتی‌نژاد روز گذشته در مراسم آغاز به کار هفتمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی خوراک دام، طیور و آبزیان افزودند: صنایع خوراک دام یکی از جاهایی است که برای تولید محصول سالم و ارزان به شدت نیاز به افزایش بهره‌ وری دارد.

افزایش بهره وری


وی اظهار داشتند: قرار شده مجموعه وزارت جهاد کشاورزی با کمک اتحادیه خوراک دام، برای افزایش بهره وری صنایع خوراک دام،طیور و آبزیان در رتبه‌بندی این صنایع کمک کند که منجر به رشد و نظارت بیشتر در استان‌ها خواهد شد .
آقای ساداتی‌نژاد در همین حال بر ایجاد رقابت در این حوزه تاکید کردند و گفتند: برای این کار باید یک نشان تعریف شود.

کیفیت خوراک آماده


وی در همین حال افزودند: کیفیت خوراک آماده طیورباید به گونه ای باشد که مصرف کنندگان و تولید کنندگان طیور از آن رضایت داشته باشند.
جناب آقای ساداتی‌نژاد ارتقای فناوری و استفاده از دانش روز در کارخانجات خوراک آماده دام، طیور و آبزیان را ضروری خواند و تصریح کردند: برای افزایش کمی و کیفی محصولات این صنایع باید ارتقای فناوری در کارخانجات را افزایش داد.


وی ادامه داد: اگر ۱۰ تا ۱۵ درصد به سمت خوراک آماده دام برویم، آنگاه ۱۰ تا ۱۵ درصد واردات در این حوزه کاهش می‌یابد.
وزیر جهاد کشاورزی در مورد واگذاری اختیارات و مسئولیت‌ها به اتحادیه‌ها در تنظیم بازار اذعان داشتند: ما به شدت قائل به واگذاری تصدی‌گری و امورات به اتحادیه‌ها هستیم و در این زمینه باید اعتماد متقابل میان دولت و بخش خصوصی وجود داشته باشد و هرچقدر این اعتماد محکم‌تر باشد، تضمین بیشتری در پایداری بازار به وجود می‌آید.

واگذاری تنظیم بازار به اتحادیه ها


وی در ادامه صحبت های خود افزودند: ما واگذاری تنظیم بازار به اتحادیه‌ها را در مورد مرغ آغاز کرده‌ایم و ۳۱ اتحادیه مرغ گوشتی در ۳۱ استان برای واگذاری داریم و به آنها برای خرید مرغ مازاد تسهیلات می‌دهیم.
جناب آقای ساداتی‌نژاد با بیان این که وزارت جهاد کشاورزی در تنظیم بازار مانند صندوق تثبیت برای آنها عمل می‌کند، ابراز امیدواری کرد؛ در آینده، اتحادیه‌ها خودشان صندوق تثبیت راه‌اندازی کنند.


وی در عین حال از اتحادیه‌ها خواست در تنظیم بازار و صادرات و واردات، اگر اتفاقی در حوزه ارزی افتاد، بازار داخلی را برای سود بیشتر فراموش نکنند، زیرا در این صورت دولت مداخله خواهد کرد.
ساداتی‌نژاد تاکید کردند: نقش ما نظارت است تا بازار داخلی ثابت و آرام بماند.


وی بار دیگر از نقش و فعالیت بخش دام و طیور کشور در تامین امنیت غذایی در شرایط سخت پس از آزادسازی قدردانی کرد و اظهار داشتند: واحدهای دام و طیور کشور در این شرایط مردانه پای سفره مردم ایستادند.
بنابراین گزارش، در این همایش، لوح تقدیر هفتمین دوره فید اکسپو به وزیر جهاد کشاورزی اعطا شد. همچنین در این همایش خبرنگاران برگزیده حوزه دام و طیور از سوی برگزارکنندگان این نمایشگاه با اهدای لوح مورد تقدیر قرار گرفتند.

برای مطالعه کامل کلیک کنید.

۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *