تاکید به توسعه اصلاح بذر برای تامین امنیت غذایی در چین

اصلاح بذر

نگرانی در خصوص تامین امنیت غذایی پس از کاهش جهانی تولید غلات و شیوع ویروس کرونا سبب آن شد تا رهبران ارشد چینی، تاکید به بهبود اصلاح بذر داخل کرده و آنرا به عنوان راهکار اصلی معرفی کنند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از گلوبال اکونومی، رهبران ارشد چین تاکید به توسعه صنعت اصلاح بذر را در راستای مبارزه و تلاش برای اطمینان سازی کشور از تامین امنیت غذایی عنوان می‌کنند.

بذر و ارقام اصلاح شده زراعی، باغی و دامی یکی از شیوه‌های اصلی برای تامین امنیت غذایی کشورها است که سازمان خواروبار جهانی ملل متحد هم بارها به آن تاکید و هشدار داده است.

پس از همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ بسیاری از کشورهای صادر کننده محصولات کشاورزی وغذایی، صادرات خود را متوقف کرده و یا محدودتر کردند، آنها ابتدا تامین نیاز داخل و ذخیره استراتژیک مطمئن را اولویت قرار دادند ودر صورت مازاد اقدام به صادرات خواهند کرد.

طبق گزارشات، در چند ماه اخیر قیمت انواع خوراک دام و طیور به عنوان یک کالای اساسی و تاثیرگذار در قیمت محصولات پروتئینی با افزایش ۳۰ درصدی در جهان مواجه بوده است و همچنین  قیمت گندم هم رشد قابل ملاحظه ای داشته است.

به تازگی وزیر جهاد کشاورزی خود اتکایی ایران را در تولید بذر ۹۵ درصد اعلام کرده است اما با این وجود در تولید بذر سبزی و صیفی بیش از ۹۰ درصد وابسته به واردات هستیم و در تولید بذر چغندر قند نیز وضعیت مطلوبی نداریم.

برای مطالعه متن کامل خبر، اینجا را کلیک نمایید.

۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *