با تغذیه مناسب با کرونا مقابله کنیم

coronavirus

دکتر مهدی کریمی تفرشی، ریاست هیات مدیره تعاونی تولید کنندگان محصولات غذایی کشور طی بیانیه ای درخصوص رابطه تغذیه مناسب با ویروس کرونا عنوان کرد:

سیستم ایمنی بدن و نقش اساسی آن:

کارکرد سیستم ایمنی بدن نقشی اساسی در پیشگیری از بیماری های تنفسی از جمله بیماری کرونا دارد. در این مقطع زمانی، برای تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از ابتلا به عوامل بیماری‌زا به ویژه کرونا ویروس، باید علاوه بر رعایت نکات بهداشتی، توصیه‌های تغذیه‌ای و دریافت مواد مغذی مورد نیاز بدن را مورد توجه قرار داد.

اکیدا توصیه می‌شود ادویه جات بویژه زردچوبه که یک گیاه دارویی اعجاب انگیز در حفظ سلامتی است و نیز زعفران در برنامه غذایی قرار گیرد. همچنین بهتر است ادویه جات در اتمام پخت به غذا اضافه شود تا خواص آن حفظ گردد. خالص بودن و مرغوبیت ادویه جات مود استفاده از دیگر شروط لازم است.

مصرف روزانه حبوبات بویژه لوبیا و عدسی با توجه به اینکه دارای منبع پروتئین بالایی هستند همواره توصیه می‌شود.

انواع جوانه‌ها مانند: جوانه گندم، ماش و شبدر نیز برای تقویت بدن مفید واقع خواهند شد. دانه‌ها وجوانه‌ی گندم، گردو، پسته و بادام، تخمه آفتابگردان، ذرت، روغن گردو، روغن کنجد و زیتون، روغن هسته انگور، روغن جوانه ذرت، روغن آفتابگردان، روغن جوانه گندم، غلات کامل و انواع مغزها مانند بادام زمینی و فندق دارنده ویتامین E هستند که مصرف آنها در تقویت سیستم ایمنی و مقابله با ویروس بسیار میسر است.

برای داشتن تغذیه ای سالم در این زمان، به طور جدی توصیه می‌شود تا حد ممکن از مصرف چربی‌ها و بویژه چربی‌های اشباع خودداری شود.

همانا سالمندان، خانم‌های باردار، نوزادان و کودکان باید توجه بیشتری به تغذیه خود داشته باشند چرا که بیشتر در معرض آسیب پذیری هستند و داشتن بیماری‌هایی از قبیل بیماریهای ریوی، قلبی، دیابت و عدم تغذیه مناسب عامل تشدید این بیماری است.

برای مطالعه متن کامل خبر، اینجا را کلیک نمایید.

۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *