قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار چند است؟

قیمت گوشت مرغ در بازار تهران-تک نام پندار آریا

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که در بازارتهران قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ بین ۵۰ تا ۵۵ هزار تومان است، البته سه ماه قبل قیمت این محصول بین ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان نیز به فروش می رسید، در حالی که نرخ مصوب گوشت مرغ از سوی دولت درب واحدهای تولیدی ۴۵ هزار تومان و برای مصرف‌کنندگان ۶۳ هزار تومان تعیین شده بود.

نرخ گوشت مرغ در میدان بهمن تهران

امروز نرخ عرضه عمده گوشت مرغ گرم در میدان بهمن تهران نیز حدود ۴۵ تا ۴۸ هزار تومان است که علت کاهش قیمت این محصول افزایش عرضه بیش از تقاضای بازار است.

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید نهاده‌ها، واکسن، دارو و غیره تولید کنندگان صنعت طیور بر این باور هستند قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ زنده ۴۹ هزار تومان است و هر کیلوگرم گوشت مرغ را بین ۸ تا ۱۳ هزار تومان ارزان‌تردر بازار به فروش می‌رسانند.

بنا به گفته مسئولان امر، برنامه‌ریزی تولید در حلقه‌های مختلف گوشت مرغ برای تولید پایدار این محصول در ایران بر اساس سرانه مصرف داخلی (۳۲ کیلوگرم) تعریف شده و هیچ کمبودی در بازار مشاهده نمی‌شود.

صادرات گوشت مرغ با عوارض صفر درصد

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، جناب آقای محسن شیراوند به منظور حمایت از تولیدکنندگان گوشت مرغ ، از امکان صادرات این محصول با عوارض صفر درصد از ۱۶ آذرماه امسال خبر داده بود و گفتند: بر اساس برآوردها تا پایان سال هیچ مشکلی در حوزه تولید و مصرف گوشت مرغ نخواهیم داشت.

به گفته جناب آقای محسن شیراوند، با توجه به شرایط مطلوب تولید گوشت مرغ در کشورایران به دلیل استمرار و سیاست‌گذاری‌های منظم در حوزه تولید این کالا و همچنین در راستای حمایت از بخش تولید، صادرات برای گوشت مرغ به طور جد پیگیری و امکان صادرات با حذف عوارض صفر درصد فراهم شده است.

برای مطالعه کامل کلیک کنید.

۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *