صادرات فرآورده های دام و طیور از لرستان به کشور های مختلف

صادر کردن فراورده های دام طیور به کشور های اطراف

مدیرکل دامپزشکی لرستان با اشاره به موضوع صادرات فرآورده‌های دام و طیور از لرستان به کشورهای جنوب شرق آسیا، از برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات لبنی از این استان به اوراسیا را داد.

جناب آقای مصطفی زبردست با بیان زیرساخت‌های خیلی خوب در حوزه پرورش دام و طیور دراستان لرستان فرمودند: با مازاد تولید در این حوزه مواجه هستیم لذا برخی فرآورده‌های دام و طیور در بازارقابلیت استفاده نداشته باشند را می توان صادر کرد.

صادرات ۸۶۵ هزار کیلوگرم پای مرغ از لرستان

مدیر کل دامپزشک لرستان با اشاره به اینکه پای مرغ جزو یکی از این فرآورده‌ها است عنوان کرد: به واسطه احداث مکان بسته بندی استاندارد پای مرغ در داخل استان، پای مرغ بسته بندی شده در لرستان الزامات بهداشتی بسیاری از کشورهای جنوب شرق آسیا مانند چین، ویتنام، هنگ کنگ، قرقیزستان و… را کسب کرده است.

وی افزود: در شش ماهه ابتدای امسال ۸۶۵ تن انواع پای مرغ از لرستان به کشورهای فوق الذکر صادر شده است.

برنامه‌ریزی برای صادرات فرآورده‌های لبنی به حوزه اوراسیا

او در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه استان لرستان در دیگر حوزه‌ها نیز مانند صادرات خوراک آبزیان عملکرد بسیارخوب و مناسب داشته است گفت: بازار خیلی خوبی در کشورهای اطراف ایران مانند عراق و سوریه برای ما فراهم شده است.

مدیرکل دامپزشکی لرستان جناب آقای زبردست با اشاره به این موضوع که خوراک دام و آبزیان ازاستان لرستان به کشورهای اطراف ایران در حال صادرات است عنوان کرد: مهمترین نکته رعایت الزامات بهداشتی کشورهای مقصد صادرات است.

همچنین وی تصریح کرد: خوشبختانه همکاران ما توانسته اند این الزامات بهداشتی را کسب و فراهم کنند.

فرآورده های لبنی

جناب آقای زبردست در ادامه با اشاره به موضوع صادرات فرآورده‌های لبنی لرستان نیز فرمودند: با توجه به هماهنگی با شرکت پگاه، در نظر داریم که در ماه های پایانی سال الزامات بهداشتی کشورهای حوزه اوراسیا را کسب کنیم تا بتوانیم فرآورده‌های لبنی ازاستان لرستان به کشورهای اطراف ایران صادر نمائیم.

برای مطلاعه کامل خبر کلیک کنید

۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *