راه حلی برای دستیابی به پروتئین حشرات

تغذیۀ طیور با حشرات مدت هاست به عنوان ایده ای که از سویی واردات سویا را کاهش می‌دهد و از طرف دیگر با مشکل پسماندهای غذایی مقابله می‌کند، حافظ محیط زیست محسوب می‌شود.

حشرات منابع غنی پروتئین محسوب می‌شوند. از آنجائیکه از ضایعات غذایی می‌توان لارو حشرات تولید کرد که طیور از آن با لذت تغذیه کنند می توان دو معضل را به یکباره حل نمود؛ با این حال همیشه مشکلاتی بر سر راه تولید تجاری حشرات بوده است.
اما اخیراً در فارم مرغ تخمگذار Charles Mear’s در شهر کمبریج (که در مسابقۀ مرغ و تخم مرغ ملی در سال ۲۰۱۹ در زمرۀ شرکت کنندگان نهایی بود) ایدۀ جدیدی صورت گرفته است. دستگاه تولید حشرات که درون کانتینری جای گرفته بدین منظور که حشرات تولید شده در محل مستقیماً برای مصرف طیور به نزد آنها برده شوند.

این ایده توسط تیم استارت آپی Better Origin طراحی و X1 نامگذاری شد.

Fotis Fotiadis مؤسس و مدیر اجرایی این ایده می‌گوید: این دستگاه زباله های محل مثل پسماندهای میوه و سبزیجات، بقایای محصولات کشاورزی، و ضایعات تولیدات غذایی صنعتی را به لارو حشرات که همان خوراک دام با کیفیت و مرغوب می‌باشد، تبدیل می سازد.

X1 مجهز به نوعی نرم افزار رابط است که مرغدار را همیشه از داخل دستگاه و اینکه در هر زمان در آنجا چه می‌گذرد، مطلع می‌سازد.

Fotiadis اظهار می‌دارد: تاکنون هیچ راه آسان و در دسترسی برای تبدیل ضایعات غذایی و پسماندها به خوراک قابل مصرف وجود نداشته است. 

لاروها منبع غنی پروتئین محسوب می‌شوند و می توانند در جیرۀ خوراک طیور جایگزین بخشی از سویا گردند. به گفتۀ Fotiadis در حال حاضر، در فارم Mear لارو حشرات تا ۵ درصد از خوراک طیور را تأمین می‌‌ کنند که در آینده از درصد بالاتری برخوردار خواهد شد.

برای دیدن مطالب بیشتر اینجا را کلیک کنید.

۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *