آغاز فصل سرما و نگرانی از شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ تخمگذار ایران از پیشی گرفتن سرما در مهرماه امسال و شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن واردکنندگان دارو، افزودنی و مواد بیولوژیک دام به نقل از ایرنا، «رضا ترکاشوند» روز شنبه در گفت و گویی بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان، انتظار می‌رود تولیدکنندگان اصول بهداشتی و مسائل امنیت زیستی و قرنطینه ای را به طور ویژه رعایت کنند تا دچار مشکل نشوند.

وی اظهارداشت: در حال حاضر دستورالعمل‌هایی توسط سازمان دامپزشکی کشور در مورد مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تهیه و به استان‌ها ابلاغ شده است.

حق بیمه جدید مرغداران از مهرماه اجرایی می‌شود

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ تخمگذار کشور درباره بیمه تصریح کرد: ضمن رایزنی‌های صورت گرفته از ابتدای سال تا شهریورماه جاری در رابطه با بحث بیمه، ضریب ریسک، سهم دولت، حق بیمه‌گذار و تعهداتی که صندوق بیمه در خصوص خسارت‌ها باید بپذیرد نتیجه ی بدست آمده، بدین قرار است که حق بیمه امسال برای مرغ تخم‌گذار در مجموع ۳۳ هزارو ۹۲۰ تومان تعیین شود.

با تخصیص ذرت و سویا در مهرماه، مدیریت بازار و صادرات تخم مرغ از سرگرفته می‌شود

ترکاشوند درباره توزیع نهاده‌ها گفت: با پیگیری‌های اتحادیه و نشست‌هایی که با مسئولین مختلف در ابتدای مهرماه برگزار شد، مسئولین پذیرفتند که نهاده‌های مورد نیاز مرغ تخمگذار باید به صورت ویژه تامین شود.

وی افزود: بنابراین عرضه نهاده‌ها به مرغ تخمگذار به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت اما شیوه عرضه آن از طریق بازارگاه و بدون دخالت تشکل‌ها و حتی جهاد استان‌ها حاصل شده است گرچه این روش دارای مشکلات زیاد و مورد تایید اتحادیه نبود.

عرضه مقدار قابل توجهی کنجاله سویا در هفته آتی

ترکاشوند ادامه داد: ضمن درنظرگرفتن همه انحرافات در میزان و عدم تخصیص و فقدان اطلاعات در سامانه‌های مرتبط منعکس شده، جمعا پس از رفع برخی ایرادات اعلام شده گزارش‌ها حاکی از آن است که تخصیص ذرت برای مرغداران بهتر از تخصیص کنجاله سویا بوده است لذا طی روزهای گذشته و پیگیری‌های اتحادیه از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، قرار شد در هفته جاری میزان قابل توجهی کنجاله سویا عرضه شود.

برای مطالعه متن کامل خبر، اینجا را کلیک نمایید.

۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *